تکنولوژی, تکنولوژی, سایر تکنولوژی‌ها, سخت‌افزار, سخت‌افزار, شبکه و اینترنت, معرفی, مقالات, موبایل, نرم‌افزار, نقد و بررسی

مقایسه گوشی a52s 5G با mi 11 lite 5G

مقایسه گوشی a52s 5G با mi 11 lite 5G

گوشی a52s 5G و mi 11 lite 5G  هر دو گوشی‌های میان‌رده کمپانی‌های معروف سامسونگ و شیائومی هستند. این دو کمپانی هر دو به صورت فعالانه برای اینکه برند شماره یک کشورهای مختلف باشند، مبارزه می‌کنند. سامسونگ با سری‌های M و A گوشی‌های هوشمند میان‌رده خود را وارد بازار کرد. این گوشی‌ها رنج‌های قیمتی مختلف را پوشش می‌‌دهند که انتخاب‌های متنوعی را برای مصرف‌کنندگان به وجود می‌آورد. در مقابل، شیائومی با گوشی‌های هوشمند سری Redmi و mi خود، سامسونگ را عقب انداخت. رقابت بین این دو کمپانی سبب شده گوشی‌های هوشمند متنوع در فواصل زمانی کوتاه وارد بازار شوند؛ که این باعث سردرگمی مخاطب می‌شود. در این مطلب به بررسی مقایسه گوشی a52s 5G سامسونگ با mi 11 lite 5G شیائومی پرداخته‌ایم. بنابراین اگر قصد خرید دارید یا می‌خواهید با تفاوت‌های این دو گوشی آشنا شوید همراه موبایل هور باشید.

کیفیت ساخت و طراحی گوشی a52s و mi 11 lite

در مقایسه مقایسه گوشی a52s 5G سامسونگ با mi 11 lite 5G شیائومی  از نظر طراحی، در همان نگاه اول، گوشی شیائومی mi 11 lite 5G برنده است. جنس به کار رفته در ساخت پنل پشتی این گوشی از شیشه است که در گوشی a52s 5G پلاستیک به جای آن به کار رفته. همین موجب می‌شود نمای کلی گوشی سامسونگ بیشتر شبیه به یک گوشی میان‌رده باشد. در حالی که نحوه طراحی، رنگ و جنس بدنه گوشی mi 11 lite 5G، حالتی فلزی را در ذهن تداعی کرده و چندان نمایانگر رده قیمتی متوسط گوشی نیست.

در مورد چینش و طراحی ماژول دوربین هم، همچنان گوشی mi 11 lite 5G در صدر است. سه لنز دوربین این گوشی به همراه فلاش LED به صورت مربعی کنار هم قرار گرفته‌اند. قابی که دوربین‌ها را در بر دارد، همرنگ پنل پشتی است اما طراحی براق چشمگیری دارد. از طرفی این ماژول چندان برجسته نیست، درحالی که در گوشی a52s 5G ، چهار لنز دوربین به صورت عمودی روی یک قاب که از سطح بدنه به طرز معناداری برجسته‌تر است قرار دارند. البته زیبایی مفهومی نسبی است و احتمال دارد اگر ساده‌پسند باشید، طراحی سامسونگ بیشتر به دلتان بنشیند.

از نطر طراحی صفحه نمایش، دو گوشی بسیار بهم شبیه هستند. حاشیه‌های اطراف نمایشگر کاملا نازک و یک اندازه هستند و در تصویر نمایشی، خللی وارد نمی‌کنند. نسبت نمایشگر به بدنه در گوشی mi 11 lite 5G حدود ۸۵ درصد است که تفاوت چندانی با عدد ۸۴ درصدی گوشی a52s 5G نمی‌کند. با این حال نمایشگر گوشی شیائومی mi 11 lite 5G، با گوریلا گلس ۶ محافظت می‌شود و گوشی a52s 5G ، با گوریلا گلس ۵. از دیگر تفاوت‌های این دو گوشی، حسگر اثر انگشت است که در سامسونگ زیر نمایشگر تعبیه شده و در شیائومی، همراه با دکمه پاور در سمت راست گوشی قرار دارد.

مقایسه نمایشگر گوشی a52s 5g سامسونگ و mi 11 lite 5G

مقایسه گوشی a52s 5G  با mi 11 lite 5G در مقایسه مقایسه گوشی a52s 5G سامسونگ با mi 11 lite 5G شیائومی از لحاظ نمایشگر باید گفت تکنولوژی ساخت نمایشگر گوشی a52s 5G ، سوپر آمولد است و گوشی mi 11 lite 5G ،  آمولد. این دو نمایشگر، در چند مورد جزئی با هم تفاوت دارند، مثل میزان مصرف باتری، بازتاب نور و سرعت پاسخ‌دهی؛ با اینحال نمایشگر سامسونگ با داشتن پیشوند سوپر، برنده این رقابت می‌شود. البته این تنها برتری گوشی سامسونگ a52s 5G نیست، بلکه نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی آن در مقابل نرخ ۹۰ هرتزی mi 11 lite 5G بهتر است. نرخ تازه‌سازی یعنی تعداد دفعاتی که نمایشگر در یک ثانیه، به روز میشود.

برای گیمرهای حرفه‌ای یا کسانی که علاقه به تماشای ویدیو و فیلم با گوشی دارند، نرخ تازه‌سازی اهمیت دارد و به همین دلیل، گوشی سامسونگ می‌تواند انتخاب بهتری برای آنها باشد. با این حال، نمایشگر گوشی شیائومی  نیز عملکردی عالی ارائه می‌دهد که از بسیاری گوشی‌های هم‌رده مناسب‌تر است. وضوح هر دو نمایشگر نیز ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ است. روی هردو نمایشگر یک حفره برای دوربین سلفی هم قرار دارد که در گوشی a52s 5G در قسمت بالایی وسط صفحه است و در گوشی mi 11 lite 5G در سمت چپ تعبیه شده است.

سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی a52s 5G و mi 11 lite 5G

گوشی شیائومی mi 11 lite 5G از پردازنده قوی اسنپدراگون ۷۸۰G استفاده می‌کند؛ این تراشه با معماری مشابه پردازنده پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ ساخته شده است و همراه با ۶ یا ۸ گیگابایت رم LPDDR4X، تجربه‌ای سریع و روان را به شما ارائه خواهد داد. درواقع در این گوشی همه چیز از پیمایش صفحات گرفته تا سرعت باز و بسته شدن و حرکت بین برنامه‌ها به سطح پرچمدار نزدیک است.

پردازنده گرافیکی به کار رفته در این گوشی،  Adreno 642 است که چندان قوی نیست. با این حال میشود آن را در حد قابل قبولی دانست.گوشی a52s 5G از طرفی با تراشه رده بالای اسنپدراگون ۷۷۸G عرضه می‌شود. این چیپست، نوعی از اسنپدراگون ۷۸۰G است که در گوشی شیائومی mi 11 lite 5G به کار رفته و همان پیکربندی هشت‌هسته‌ای را دارد. این چیپست با پردازنده گرافیکی Adreno 642L همراه است.

برای انجام امور روزمره مانند مرور رسانه‌های اجتماعی و وب، گوش دادن به موسیقی و… گوشی به خوبی عمل کرده و با هیچ مشکلی مواجه نمیشود. با این حال قدرت کلی این پردازنده در مقایسه با پردازنده گوشی mi 11 lite 5، کمتر است و این مورد در استفاده‌های سنگین و بازی مشخص می‌شود.بنابراین اگر درحد استفاده معمولی و روزمره با گوشی کار می‌کنید، هیچ مشکلی با گوشی سامسونگ a52s 5G نخواهید داشت.

این گوشی هم با رم ۶ و ۸ و دو نوع حافظه ۱۲۸ و ۲۵۶ ارائه میشود درست مثل گوشی شیائومی mi 11 lite 5G.هر دو گوشی با اندروید ۱۱ ارائه شده‌اند. با این حال رابط کاربری سامسونگ One UI 3.1 است و رابط گوشی شیائومی MIUI 12. از نظر رابط کاربری، مقایسه واقعا سخت است، چون این به مخاطب بستگی دارد و اینکه قبلا چه تجربه‌ای داشته. با این حال هردوی این رابط‌ها ساده هستند و می‌شود به راحتی کار با آنها را در چند ساعت آموخت.

دوربین گوشی سامسونگ a52s 5G در مقایسه با گوشی mi 11 lite 5G

ماژول دروبین گوشی a52s 5G ترکیب موردعلاقه گوشی‌های میان رده را دارد که شامل سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض، لنز ماکرو ۵ مگاپیکسلی و سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی است. کیفیت تصاویر این گوشی شبیه باقی گوشی‌های سامسونگ است، یعنی عکس‌های روشن، رنگ‌آمیزی شاداب و وضوح عالی. از طرفی، تنظیمات سه گانه دوربین گوشی شیائومی mi 11 lite 5G شامل: سنسور ۶۴ مگاپیکسلی اصلی، لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و لنز ۵ مگاپیکسلی ماکرو است که برخلاف گوشی a52s 5G  لنز عمق هم ندارد.

با این حال تصاویر این گوشی هم در شرایط نوری مختلف، مناسب هستند و کیفیت قابل قبولی ارائه می‌کنند. از نظر لنز سلفی هم سامسونگ لنز عریض ۳۲ مگاپیکسلی ارائه می‌دهد که برای داشتن عکس‌های به یاد ماندنی به شما کمک خواهد کرد. در مقابل لنز ۲۰ مگاپیکسلی شیائومی هم کیفیت خوبی دارد و در این رده قیمتی مناسب است. همچنین با هر دو گوشی می‌توانید با کیفیت ۴K و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، فیلم ضبط کنید.

عمر باتری گوشی a52s  و mi 11 lite 5G

مقایسه گوشی a52s 5G  با mi 11 lite 5G گوشی a52s 5G باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلمیری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که از شارژ سریع تا ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. بهینه‌سازی مثال‌زدنی باتری سامسونگ در اینجا می‌درخشد و گوشی موبایل به راحتی برای یک روز و نیم استفاده دوام می‌آورد. البته بسته به برنامه‌هایی که استفاده می‌کنید یا حتی سطح نرخ تازه‌سازی نمایشگر، این میزان ممکن است کمتر یا بیشتر هم بشود. با پشتیبانی از شارژ ۲۵ واتی نیز می‌توانید در حدود یک ساعت گوشی را کامل شارژ کنید.

از طرفی گوشی mi 11 lite 5G باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری ۴۲۵۰ میلی آمپر ساعتی دارد که شارژ سریع را تا ۳۳ وات پشتیبانی می‌کند. هرچند ظرفیت باتری این گوشی کمتر از گوشی a52s 5G است اما mi 11 lite 5G هم به راحتی برای یک روز استفاده کافی است؛ اما در نظر داشته باشید، باتری، شارژ ۳۳ واتی را پشتیبانی می‌کند و ظرفیت کمتری دارد که یعنی بسیار سریع‌تر از سامسونگ شارژ می‌شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید