اخبار, تکنولوژی, سخت‌افزار, معرفی, مقالات, موبایل, نقد و بررسی

بهترین گوشی های 2023

بهترین گوشی های 2023

بهترین گوشی های 2023 در همه‌ی زمینه ها

هر ساله بزرگترین برند ها و کمپانی های تولید گوشی های تلفن همراه برای رقابت با یکدیگر و عرضه‌ی بهترین محصولات خود برای طرفدارانشان و کاربران عزیز، نهایت تلاش خود را برای تولید تلفن های همراهی با بهترین کیفیت و کارایی انجام می‌دهند.

ما در موبایل هور سعی داریم که بهترین گوشی های 2023 در زمینه‌های مختلف را برای شما عزیزان معرفی کنیم تا با بهترین‌های سال 2023 آشنا شوید.

 

معیار‌های ما از انتخاب گوشی‌های این لیست

ویژگی‌های زیادی را می‌توان برای انتخاب تلفن‌های همراه شمرد. در اینجا سعی کردیم بهترین گوشی در زمینه‌های بهترین پرچمداران سال 2023، بهترین دوربین ها (عکس و فیلمبرداری) و بهترین گوشی گیمینگ این سال را با هم بررسی کنیم.

 

بهترین گوشی های 2023 در بازار

 

بهترین گوشی های 2023 – گلکسی S23 اولترا سامسونگ

غول امسال سامسونگ که برای رقابت با رقیبان بزرگ آماده کرده، گلکسی S23 اولترا است. این گوشی نسبت به نسل پیش خود تغییر ظاهری زیادی نداشته و همان استایل سال پیش خود را حفظ کرده و صرفا انحنای کناره‌های این گوشی را کمتر کرده‌اند. همین به خوش دستی بیشتر این گوشی کمک کرده است.

گوشی های سامسونگ همیشه در بخش دوربین، حرفی برای گفتن داشته و گلکسی S23 اولترا در این بخش سنگ تمام گذاشته و ماژول 200 مگاپیکسلی این ادعا را ثابت می‌کند. دوربین حرفه‌ای این گوشی دقیقا همان چیزی است که از یک پرچمدار در سال 2023 انتظار می‌رود. حسگر 200 مگاپیکسلی HP2 سامسونگ برای فوکوس کردن روی سوژه های خود، از هر 200 میلیون پیکسل خود استفاده می‌کند، این در حالی است که نسل قبلی خود، تنها از 3% حسگر 108 مگاپیکسلی خود استفاده می‌کرد. دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی، قابلیت فیلم‌برداری 4K با تمامی دوربین های خود و تصویربرداری فوق‌العاده در شب از دیگر قابلیت های این گوشی در زمینه دوربین است.

یکی از بهترین گوشی های 2023 گلکسی S23 اولترا به پردازنده بسیار قدرتمند و پرسرعت Snapdragon 8 Gen 2 مجهز است که به لطف آن، عملکرد مشابهی با آیفون هم دوره خود دارد. حتی در برخی قسمت ها مانند پردازش گرافیکی برخی از برنامه ها یا بازی های سنگین، بسیار خوب عمل کرده و قوی تر ظاهر شده است. به طور کلی می‌توان گفت این گوشی از هر نظری بی‌نقص است و نمی‌توان رقیب های زیادی را برایش مثال زد.

بهترین گوشی های 2023

بهترین گوشی های 2023- آیفون 15 پرو مکس

شرکت اپل برای تولید این گوشی، سنگ تمام گذاشته. از پردازنده قدرتمند A17 pro گرفته تا استفاده از درگاه Type C و دکمه اکشن و استفاده از تیتانیوم در قاب پشتی این گوشی.

یکی از بهترین گوشی های 2023 آیفون 15 پرو مکس به گفته اپل، مهم ترین گوشی این شرکت حداقل در سه سال اخیر است. بدنه این گوشی ترکیب آلومینیوم و تیتانیوم است که باعث شده دستگاهی بسیار مقاوم و سبک در اختیار داشته باشیم. روی فریم کناری این گوشی نیز، به جای دکمه سنتی سایلنت از دکمه اکشن استفاده شده که می‌توانید این دکمه را شخصی سازی کرده و همان طور که میخواهید استفاده کنید.

هر دو گوشی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از دوربین 48 مگاپیکسلی بهره می‌برند. لنز واید این دوربین هم تصاویر را با 4 برابر وضوح بیشتر ثبت می‌کنند. البته لنز اولترا واید این گوشی نسبت به نسل گذشته خود تغییری نکره است.

پردازنده مرکزی اما مهم ترین پیشرفت این گوشی است. پردازنده سه نانومتری A17 pro که به گفته اپل، سریع ترین پردازنده گوشی های هوشمند تا به امروز است. این پردازنده سبب شده تا سرعت این گوشی نسبت به پرچمدار قبلی اپل، 20 درصد بهبود پیدا کند. قدرت این پردازنده در حدی است که توانایی پردازش بازی های کنسولی مانند اساسینز کرید و رزیدنت اویل را دارد.

فشار های اتحادیه اروپا روی اپل نیز بالاخره جواب داد و از پورت Type C روی این گوشی استفاده شده است. از طرفی سرعت انتقال این گوشی هم پیشرفت زیادی داشته و توانایی انتقال داده با سرعت 10 گیگابایت بر ثانیه را دارا است.

بهترین گوشی های 2023

بهترین گوشی های 2023 – گوگل پیکسل 8 پرو

یکی از بهترین گوشی های 2023 گوگل، تمام توان خود را برای ساخت یک گوشی قدرتمند که توانایی مقایسه با باقی پرچمداران امسال را داشته باشد، گذاشته و یک گوشی با ارزش خرید بالا و کم نقص تولید کرده است.

پیکسل 8 پرو از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی LTPO بهره می‌برد که در هر اینچ این نمایشگر جذاب، 489 پیکسل دیده می‌شود. پنل این گوشی نرخ نوسازی 120 هرتزی را دارا است و روشنایی آن به 2400 نیت می‌رسد. همه این ها یعنی گوگل در صفحه نمایش این گوشی، عالی عمل کرده است.

این گوشی یک تراشه 4 نانومتری تنسور G3 دارد که 9 هسته پردازنده مرکزی با فرکانس های مختلف آن را شامل می‌شود. از طرفی این گوشی و برادر کوچک تر خود یعنی پیکسل8، به مدت 7 سال آپدیت نرم افزاری و امنیتی دریافت می‌کنند. این پشتیبانی گوگل در نوع خود بسیار جالب و عالی است چون این دو گوشی تا اندروید 21 را دریافت می‌کنند.

دوربین این گوشی نیز از بخش های مهم و هیجان انگیزش است. جایی که لنز اصلی 50 مگاپیکسلی Octa-PD قرار دارد و یک سنسور 48 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابر دوربین اصلی، آن را همراهی می‌کند. دوربین این گوشی از قابلیت های بسیار زیادی نیز بهره می‌برد که کار را برای عکاسان حرفه ای بسیار راحت می‌کند. قرار است این گوشی از سنسور تشخیص دمای بدن نیز بهره مند شود که بسیار مورد جذابی است.

بهترین گوشی های 2023

بهترین گوشی های 2023 در عکاسی و فیلم برداری

پیشرفت تکنولوژی در زمینه دوربین در این سال ها باعث شده تا حساب دیگری روی گوشی های جدید در این زمینه ها باز شود. در اینجا می‌خواهیم دستگاهی را معرفی کنیم که مخصوصا در این زمینه بسیار توانمند ظاهر شده است. در نظر داشته باشید که تمامی پرچمداران از دوربین های فوق‌العاده با قابلیت های رضایت بخش بهره می‌برند. تک تک این محصولات می‌توانند در این لیست جا داشته باشند و شما را راضی نگه دارند.

بهترین گوشی های 2023 – سونی اکسپریا 1 مارک V

یکی از بهترین گوشی های 2023 سونی همیشه در گوشی هایی که تولید می‌کرده، یک عنوان را مورد توجه ویژه قرار میداده؛ دوربین.

اکسپریا 1 مارک V جدیدترین پرچمدار این شرکت ژاپنی است. سونی در این پرچمدار از یک سنسور 52 مگاپیکسلی که دریچه دیافراگم f/1.9 را داراست، بهره برده است. اندازه این سنسور به 1/1.35 اینچ می‌رسد که نسبت به نسل قبلی‌اش، تقریبا 70 درصد بزرگتر شده. این یعنی این گوشی دو برابر عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی خود در محیط های تاریک و کم نور دارد.

این ماژول 52 مگاپیکسلی توانایی ضبط ویدیو هایی با سرعت 120 فریم بر ثانیه و کیفیت 4K را دارد. تله فوتوی 12 مگاپیکسلی آن هم با زوم متغیر و فوق‌العاده اش تصاویر عالی و با کیفیتی به ثبت می‌رساند.

نکته دیگر جذاب این گوشی، وجود دکمه فیزیکی شاتر است. این دکمه به گونه‌ ای است که در حالت های مختلف عکاسی به جز Basic ، باید از این دکمه استفاده کنید. با وجود امکانات زیادی که در دوربین این گوشی جذاب قرار گرفته، سونی سه اپلیکیشن کاملا حرفه‌ای photo Pro ، Video Pro و Cinema Pro را در اختیار کاربران خود قرار داده که لذت استفاده از این گوشی را دو چندان می‌کند.

از قابلیت های دیگر اکسپریا 1 مارک 5 که ارزش خرید بالای آن را نشان می‌دهد، می‌توان به نمایشگر اولد 120 هرتزی با کیفیت 4K ، طراحی جذاب و کلاسیک آن و وجود جک 3.5 میلی‌متری صدا و درگاه کارت حافظه microSD نام برد؛ چیز هایی که در بسیاری از پرچمداران امروزی هم یافت نمی‌شوند.

بهترین گوشی های 2023

بهترین گوشی های 2023 گیمینگ، قدرت واقعی پردازنده

همان طور که پیش تر گفتیم، آیفون 15 پرو مکس توانایی اجرای برخی از بازی های کنسولی را دارد. گلکسی S23 اولترا هم با پردازنده قدرتمندش می‌تواند به راحتی بازی های مختلف و سنگین را اجرا کند. این ها توانمندی پرچمداران امروزی را نشان می‌دهد. حال می‌خواهیم به دستگاهی بپردازیم که مختص انجام این کار است؛ از شرکتی که همیشه توجه خاصی به عرصه گیمینگ داشته است.

بهترین گوشی های 2023 ایسوس راگ‌فون 7 آلتیمیت

یکی از بهترین گوشی های 2023 ایسوس چه در تولیدات خود در لپ تاپ چه در گوشی های قدرتمندش، علاقه اش به بازی ها و درست کردن یک بستر مناسب برای گیمر ها را نشان داده است. این شرکت برای کسانی که علاقه‌مند به بازی کردن با گوشی های هوشمند هستند، دستگاهی تولید کرده که کاملا آن ها را راضی نگه می‌دارد.

ایسوس راگ‌فون 7 آلتیمیت، یک دستگاه توانمند است که با پردازنده قدرتمندش، طراحی جذابش، نمایشگر باریکی که در قسمت پشتی آن تعبیه شده، و یک ابزار خنک کننده قدرتمند که همراه گوشی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، کاملا حس یک دستگاه گیمینگ واقعی را به کاربر منتقل می‌کند.

این گوشی مجهز به پردازنده بسیار قدرتمند و پرسرعت Snapdragon 8 Gen 2 است و از نهایت 16 گیگابایت رم LPDDR5X و 512 گیگابایت حافظه استفاده می‌کند. ایسوس سیستم خنک کننده این گوشی را به طور کاملا رضایت‌بخش ساخته تا نگران داغ شدن و بالا رفتن دمای گوشی نباشید. در ضمن، راگ‌فون 7 آلتیمیت از تکنولوژی ray tracing پشتیبانی می‌کند و بازی هایی که چنین قابلیتی دارند، به طور طبیعی تر به نمایش در می‌آیند.

ایسوس برای این گوشی از یک نمایشگر 6.78 اینچی استفاده کرده که رزولوشن 2448 در 1080 دارند و رفرش‌ریت این نمایشگر هم 165 هرتز است که رقم قابل توجهی برای گیمر ها به شمار می‌رود.

باتری این گوشی نیز 6000 میلی آمپر است که با توجه به سرعت 65 واتی، نیاز های شما را برطرف کرده و خیال شما را راحت می‌کند.

بهترین گوشی های 2023

بهترین گوشی های 2023 کدام است؟

ما در این مقاله سعی کردیم تا بتوانیم شما را با یکی از بهترین گوشی های 2023 بازار در زمینه های مختلف آشنا کنیم. طبیعتا نیاز های هر فرد و سلیقه شخصی در خرید یک گوشی هوشمند تاثیر زیادی دارد. ما هم تلاش کردیم تا گوشی هایی را انتخاب کنیم که بیشتر از بقیه توجه ها را به خود جلب کرده اند.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید