اخبار

مقایسه بهترین تبلت های بازار

 

در صورتی که علاقه‌مند به خرید تبلت هستید این مقاله را از دست ندهید چرا که قصد داریم به معرفی و مقایسه 7 تا از بهترین تبلت های بازار با قیمت مناسب بپردازیم.طبق آمار منتشرشده از سه‌ماهه نخست سال 2021، نزدیک به 60 درصد از سهم بازار تبلت در اختیار برند مشهور و نام‌آشنای اپل قرار دارد. این موضوع تعجب چندانی را به دنبال نخواهد داشت؛ چرا که اپل جزء معدود برندهای معتبری است که در حال حاضر همچنان به تولید و عرضه تبلت با مشخصات فنی فوق‌العاده می‌پردازد و همچنین مقایسه بهترین تبلت های بازار را نیز برای متقاضیان ارائه می‌دهد با سایت موبایل هور همراه باشید.

البته همانند سایر محصولات و کالاهای دیجیتال اپل، برای خرید بهترین مدل تبلت این برند نیز باید هزینه بالایی را بپردازید؛ اما به این معنی نیست که به جز آیپد اپل تبلت انتخاب مدل دیگری برای خرید در دسترس نباشد. در ادامه قصد داریم نگاهی به مناسب ترین تبلت های موجود در بازار ایران در بازه های قیمتی متنوع و گوناگون داشته باشیم تا بتوانید با توجه به بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، مناسب ترین و بهترین تبلت را تهیه کنید. با کالاتیک همراه باشید.

معرفی و مقایسه 7 تا از بهترین تبلت های بازار با قیمت مناسب

پیش از اینکه بخواهید نسبت به خرید تبلت اقدام کنید بهتر است مشخصات فنی مدل های مختلف تبلت را با یکدیگر مقایسه کرده تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در ادامه قصد داریم به معرفی 7 تا از بهترین تبلت های بازار بپردازیم تا بتوانید از میان آن‌ها مدل موردنظر خود را انتخاب و با بهترین قیمت خریداری کنید.

یکی از بهترین تبلت های بازار تا 2 میلیون تومان

تبلت لنوو مدل Tab M7

از جمله ارزان ترین تبلت های بازار تا 2 میلیون تومان که اغلب برای استفاده روزمره مناسب است می‌توان تب M7 لنوو را معرفی کرد. همچنین این مدل از تبلت لنوو جزو بهترین تبلت های بازار برای کودکان نیز محسوب می‌شود. صفحه نمایش 7 اینچی تبلت تب ام 7 لنوو از پنل IPS LCD با رزولوشن 600 در 1024 پیکسل استفاده می‌کند که از تراکم پیکسلی 170 پیکسل در هر اینچ برخوردار شده است.

این تبلت برای پردازش اطلاعات از تراشه Mediatek MT8321برای مدل WiFi و از تراشه Mediatek MT8765B برای نوع WiFi به همراه اینترنت LTE استفاده می‌کند. همچنین برای پردازش‌های گرافیکی پردازنده Mali-400 آن را همراهی می‌کند که برای اجرای برنامه‌های سبک مناسب خواهد بود. لنوو برای تبلت تب M7 خود حافظه‌های 8 گیگابایت با رم 8 گیگابایت، 16 گیگابایت با رم 1 گیگابایت و 32 گیگابایت با رم 2 گیگابایت را نیز در نظر گرفته است که از امکان افزایش فضای داخلی با کارت حافظه نیز بهره می‌برد.

از ویژگی‌های دیگری که این تبلت را به یکی از بهترین تبلت های بازار تا 2 میلیون تومان تبدیل می‌کند می‌توان به باتری با ظرفیت 3590 میلی‌آمپر ساعت و دوربین اصلی و سلفی 2 مگاپیکسلی آن اشاره کرد.

تبلت جی ال ایکس مدل GTab F2

از دیگر تبلت‌هایی که می‌توان در لیست بهترین تبلت های بازار تا 2 میلیون تومان قرار داد، تبلت جی ال ایکس GTab F2 است. این تبلت از صفحه نمایش 7 اینچی از نوع IPS LCD استفاده می‌کند که با ویژگی‌هایی نظیر رزولوشن HD، تراکم پیکسلی 170 پیکسل در هر اینچ و پشتیبانی از 16.7 میلیون رنگ قادر به نمایش تصاویر با کیفیت قابل‌قبول خواهد بود.

در قلب تبلت جی تب اف 2، تراشه SC7731E به همراه پردازنده گرافیکی Mali-400 MP2 قرار گرفته است که قادر به اجراهای برنامه‌های سبک خواهد بود و می‌توانید از آن به‌عنوان تبلت برای انجام کارهای روزانه، کودکان و دانش آموزی استفاده کنید. این تبلت با حافظه 16 گیگابایت به همراه رم 1 گیگابایت با قابلیت افزایش حافظه تا 128 گیگابایت را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی کالاتیک خریداری کنید.

قابلیت پشتیبانی از قلم، باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 2800 میلی‌آمپر ساعت و دوربین اصلی 2 مگاپیکسلی به همراه چراغ LED از دیگر ویژگی‌های مثبت تبلت GTab F2 جی ال ایکس محسوب می‌شوند.

از همه مهم‌تر، برای نخستین بار در یکی از تبلت‌های سامسونگ شاهد استفاده از نمایشگری با طراحی ناچ هستیم که باعث شده فریم دور قاب بسیار باریک باشد. سامسونگ در زیر این نمایشگر هم از یک حسگر اثر انگشت اپتیکال استفاده کرده است. این تبلت از قلم S Pen نیز پشتیبانی می‌کند که به لطف آن می‌توانید یادداشت‌برداری کرده یا آثار هنری دیجیتال خلق کنید. چهار اسپیکر استریو که توسط شرکت AKG تیونینگ شده، تکمیل کننده‌ی امکانات چندرسانه‌ای این تبلت پرچمدار است. تبلت S8 اولترا سامسونگ ضخامت ناچیز ۵.۵ میلی‌متری دارد و وزن ۷۲۶ گرمی را برای نسخه Wi-Fi و وزن ۷۲۸ گرمی را برای نسخه 5G ارائه می‌کند.

اما در بخش دوربین هم این تبلت دست کمی از گوشی‌های هوشمند ندارد. در ناچ بالای نمایشگر، دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی تعبیه شده که یکی از آن‌ها واید و دیگری اولترا واید با زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای است. شما می‌توانید با این دوربین ویدیوهای 4K بگیرید. در پشت گوشی هم دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اصلی + ۶ مگاپیکسلی اولترا واید قرار گرفته است. جنس بدنه‌ی این تبلت تماماً از آلومینیوم است که باعث شده آن استحکام خوبی پیدا کند.

گلکسی تب اس 7 سامسونگ

جدیدترین تبلت‌های پرچمدار سامسونگ در دو نسخه تب اس 7 و اس 7 پلاس معرفی شدند که در مطلب مقایسه تب اس ۷ با تب اس ۷ پلاس: دوقلوهای ناهمسان به مقایسه‌ی آن‌ها با هم پرداخته‌ایم. تب اس 7 به نسبت تب اس 6 در اکثر قسمت‌ها پیشرفت داشته که در ادامه به طور کامل به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

تب اس 7 در مطلب راهنمای خرید تبلت های پرچمدار
تب اس 7 | راهنمای خرید تبلت های پرچمدار

در بخش طراحی عملا همان طراحی را شاهد هستیم و اتفاق خاصی رخ نداده است، البته که وزن این دستگاه حدود 500 گرم است که در مقایسه با تب اس 6 حدود 80 گرم بیشتر شده و ضخامت آن هم از 5.7 به 6.3 میلی متر رسیده است. این تبلت هم خوشبختانه از قلم پشتیبانی می‌کند و سامسونگ آن را به همراه محصول ارائه می‌کند.

سازنده کره‌ای در بخش نمایشگر این تبلت هم پیشرفت داشته و هم به نوعی پسرفت! پیشرفت از آن جهت است که حالا این صفحه نمایش 11 اینچی از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و این باعث می‌شود تجربه‌ی خیلی بهتری هنگام کار با آن داشته باشید. این نمایشگر از HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند. اما قسمت پسرفت آن (که شاید خیلی هم البته مهم نباشد) استفاده از پنل IPS به جای پنل امولد تب اس 6 می‌باشد. در واقع کیفیت نمایشگر تب اس 6 را می‌توان بهتر دانست اما قطعا هنگام کار با نمایشگر تب اس 7 به دلیل نرخ نوسازی 120 هرتزی لذت بیشتری خواهید برد.

در بخش سخت افزاری سامسونگ تبلت خود را به قوی‌ترین تراشه کوالکام یعنی اسنپدارگون 865 مجهز کرده که می‌تواند از پس تمام کارهای موجود به خوبی بربیاید (البته در نظر داشته باشید که در حال حاضر قوی‌ترین تراشه کوالکام اسنپدارگون 888 می‌باشد، اما در زمان عرضه محصول نسخه 865 بهترین نسخه موجود بوده است و همچنان هم توان بسیار زیادی دارد).

این مجموعه سخت افزاری را 128، 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی و 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند تا از نظر ذخیره سازی اطلاعات و باز کردن چند برنامه در کنار هم با مشکل مواجه نشوید. با وجود پشتیبانی این تبلت از کارت حافظه می‌توانید به کمک کارت حافظه ظرفیت آن را افزایش دهید.

دوربین‌های این تبلت همان اعداد و ارقام تب اس 6 را دارند. سامسونگ برای این که تبلت پرچمدار خود را مدت زمان بیشتری سرپا نگه دارد به سراغ یک باتری با ظرفیت 8000 میلی آمپر ساعت رفته است که با وجود نمایشگر بزرگ، نرخ نوسازی 120 هرتزی و سخت افزار قدرتمند عملکرد خوبی دارد و می‌تواند شما را 1 روز کامل همراهی کند. برای این محصول شارژ سریع 45 واتی هم در نظر گرفته شده که در مقایسه با نسل قبل پیشرفت قابل ملاحظه‌ای به حساب می‌آید.

در آخر گلکسی تب اس 7 از حسگر اثرانگشت ادغام شده با دکمه پاور بهره می‌برد و مانند نسل قبل اسپیکرهای آن چهارگانه و توسعه داده شده توسط AKG هستند که کیفیت و بلندی صدای بسیار خوبی دارند. شایان ذکر است که این محصول هم از قابلیت Dex Mode پشتیبانی می‌کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید