مقالات

معرفی گوشی هواوی میت 50 پرو

هواوی میت 50 پرو

هواوی بعد از دو سال غیبت سری Mate توی بازار های جهانی و مشکلاتی که تحریم های گوگل براش به وجود آورده بود با پرچمدار جدیدش یعنی Huawei Mate 50 pro سعی کرده با یه کامبک قوی به رقابت برگرده. این گوشی تو مهر ۱۴۰۱ به بازار جهانی با قیمت نسخه پایه 1200 دلار عرضه شده و فعلا تو بازار ایران موجود نشده ولی به احتمال زیاد در آینده به صورت محدود تو بازار ایران هم وارد بشه. گوشی های پرچمدار سری Mate همیشه جز رتبه های برتر بهترین دوربین بودن و هواوی میت 50 پرو هم در حال حاضر صدرنشین سایت DXOMARK در زمینه عملکرد دوربینه! اما جدا از بخش دوربین این گوشی تو مشخصات بقیه بخش ها هم حرف های زیادی برای گفتن داره. با بررسی گوشی Mate 50 Pro هواوی همراه موبایل هور باشید.

طراحی هواوی میت 50 پرو

قبل از اینکه به بررسی هواوی Mate 50 پرو بپردازیم، می‌خواهیم شما را با آیتم‌های داخل بسته‌بندی این محصول آشنا کنیم. داخل بسته‌بندی این گوشی هوشمند شارژ، کابل شارژر، قاب ژله‌ای شفاف را مشاهده می‌کنید.

در بررسی هواوی میت ۵۰ پرو باید به طراحی این گوشی اشاره کنیم. این گوشی هوشمند هواوی طراحی منحصر به فردی ندارد. چرا که قبلا این شکل از طراحی را روی گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ دیده بودیم. این گوشی قاب شیشه‌ای دارد و از صفحه نمایش خمیده استفاده می‌کند. صفحه نمایش خمیده باعث شده که گوشی باریک به نظر برسد و راحت‌تر در دست هم قرار بگیرد. البته که همچنان صفحه نمایش خمیده باعث شده این گوشی هوشمند ظاهری زیبا به دست بیاورد.

اما باید به این موضوع اشاره کنیم که ماژول دوربین این گوشی هوشمند بیشتر از سایر قسمت‌های نظر کاربران را به خود جلب می‌کند. ماژول دوربین دایره‌ای بزرگی را روی قاب پشتی گوشی مشاهده می‌کنید. این ماژول میزبان چهار دوربین و فلش LED شده است.

گوشی از فریم آلومینیومی استفاده می‌کند که باعث شده که گوشی کیفیت ساخت بالایی داشته باشد و دوام بیشتری هم پیدا کند.

از دیگر ویژگی‌هایی که باید در بررسی هواوی میت ۵۰ پرو به آن اشاره کنیم، برخورداری از گواهی IP68 است.  این گواهی باعث شده که گوشی در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم باشد. در حالی که اکثر گوشی‌های هوشمند با این استاندارد تا عمق ۲ متری و به مدت ۳۰ دقیقه در برابر نفوذ آب مقاوم هستند، این گوشی هواوی به رکورد بیشتری دست پیدا کرده است. البته این ادعای هواوی است و ما آن را آزمایش نکردیم. هواوی ادعا کرد که این گوشی می‌تواند تا عمق ۶ متری ضد آب باقی بماند.

از صفحه نمایش بزرگی روی این گوشی هوشمند استفاده شده که از ناچ بزرگ و کشیده‌ای برخوردار است. صفحه نمایش OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز روی این گوشی قرار گرفته که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. روی ناچ این گوشی دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی، حسگر 3D ToF برای تشخیص چهره و اسپیکر دوم دیده می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند باید به استفاده از حسگر تشخیص اثر انگشت زیر صفحه نمایش اشاره کنیم. حسگری که سرعت و دقت بالایی دارد. استفاده از صفحه نمایش خمیده هم باعث شده که حاشیه‌های بسیار کمی را روی این گوشی مشاهده کنید و فضای بسیار مناسبی برای تماشای محتوای مورد نظر خودتان در اختیار خواهید داشت.

روی لبه سمت راست گوشی میت ۵۰ پرو دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور را مشاهده می‌کنید. روی لبه بالا فرستنده IR و میکروفن دیده می‌شود. روی لبه پایین گوشی هم محل قرار گرفتن سیم‌کارت، پورت USB-C، میکروفن اصلی و اسپیکر دوم دیده می‌شود.

گوشی هواوی میت ۵۰ پرو محصولی است که در دست راحت قرار می‌گیرد. با محصولی سروکار دارید که کیفیت ساخت بالایی دارد و واقعا یک گوشی پرچم‌دار به شمار می‌رود.

هواوی میت 50 پرو

صفحه نمایش هواوی میت 50 پرو

صفحه نمایش از جمله قسمت‌هایی است که باید در بررسی هواوی میت 50 پرو به آن اشاره کنیم. برای این گوشی هوشمند از صفحه نمایش ۶٫۷۴ اینچی OLED خمیده استفاده شده است. صفحه نمایشی که وضوح تصویر ۲۶۱۶ در ۱۲۱۲ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که صفحه نمایش این گوشی تراکم پیکسلی ۴۲۸ پیکسل در هر اینچ را به کاربر نشان می‌دهد. روی صفحه نمایش ناچ بزرگ و کشیده‌ای هم مشاهده می‌کنید که حسگر تشخیص چهره  و اسپیکر روی آن قرار گرفته است.

از ویژگی‌های صفحه نمایش میت ۵۰ پرو باید به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از رنگ‌های ۱۰ بیتی با قابلیت نمایش ۱۰ میلیارد رنگ و پشتیبانی از HDR10+ اشاره کنیم.

صفحه نمایش قرار گرفته روی Mate 50 Pro روشنایی مناسبی تولید می‌کند. صفحه نمایشی که می‌تواند تا ۵۷۰ نیت روشنایی تولید کند. این میزان روشنایی باعث شده که بتوانید با گوشی در محیط‌های باز و زیر نور خورشید به راحتی کار کنید. صفحه نمایش این گوشی به صورت خودکار می‌تواند میزان روشنایی صفحه نمایش را روی ۹۵۰ نیت قرار دهد.

باید به این موضوع اشاره کنیم که صفحه نمایش میت ۵۰ پرو از پالت رنگی DCI-P3 و sRGB پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید حالت نمایش رنگ‌ها را روی Normal و Vivid قرار دهید و حتی می‌توانید میزان قدرت رنگ‌ها را هم تغییر دهید.

به صورت پیش فرض تنظیمات رنگ‌ها روی Normal قرار دارد که پوشش خوبی از رنگ‌های sRGB دارد. پوشش رنگی Vivid هم قابل قوبل است، اما عالی نیست.

صفحه نمایش mate 50 Pro می‌تواند وضوح تصویر Full HD و 1440p را نشان دهد. می‌توانید با استفاده از ویژگی Dynamic Adjustments وضوح تصویر را نسبت به محتوایی که تماشا می‌کنید تغییر دهید. این ویژگی در مصرف باتری هم صرفه جویی می‌کند. در شرایطی که از گوشی استفاده خاصی نمی‌کنید، وضوح تصویر به 808p تغییر می‌کند و در شرایطی که محتوای با کیفیتی مشاهده می‌کنید، وضوح تصویر به 1212p افزایش میابد.

برای گوشی هواوی میت ۵۰ پرو از سه حالت برای نرخ نوسازی تصویر استفاده است. حالت استاندارد نرخ نوسازی را روی ۶۰ هرتز قرار می‌دهد و حالت High هم نرخ نوسازی را روی ۱۲۰ هرتر می‌گذارد. در حالت داینامیک هم نرخ نوسازی بین ۶۰ و ۱۲۰ هرتز تغییر می‌کند.

نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز روی اپلیکیشن‌هایی فعال می‌شود که از این نرخ نوسازی پشتیبام می‌کنند و اگر اپلیکشنی سازگار نباشد، نرخ نوسازی به ۶۰ هرتز کاهش پیدا می‌کند.

عملکرد باتری و شارژدهی Huawei Mate 50 Pro

یه باتری لیتیوم پلیمری 4700 میلی آمپری برای گوشی میت 50 پرو استفاده شده که عملکرد شارژدهی بسیار مناسبی با توجه به قدرت سخت افزاری و صفحه نمایش خودش داره ولی هنوز به رقبایی مثل آیفون 13 پرو مکس نمیرسه. در کاربری معمولی حدود یک روز بهتون شارژدهی میکنه، حدود 4 الی 5 ساعت توی بازی کردن بازدهی باتری داره و اگه نور صفحه متوسط و رفرش ریت رو روی 120 هرتز تنظیم کنید و استفاده معمولی روزمره کنید از گوشی حدود 8 الی 9 ساعت بهتون شارژ میده.

سرعت شارژ گوشی هم میشه گفت خوبه و نسبت به رقبای دیگه اش تو بازه خودش سرعت خوبی داره البته که بهترین نیست. با استفاده از آداپتور 66 واتی موجود توی پک گوشی (همین که شارژر توی جعبه وجود داره خودش دست مریزاد داره!) از صفر تا 70 درصد گوشی توی نیم ساعت شارژ میشه و فول شارژ شدنش حدود 45 دقیقه زمان میبره. پشتیبانی از شارژ وایرلس جز ملزومات گوشی های پرچمداره و اینجا پشتیبانی از فست شارژ 50 واتی برای شارژ بیسیم استفاده شده که تو حدود یک ساعت گوشی رو فول شارژ میکنه، اما دمای گوشی رو بیشتر از حالت باسیم بالا میبره. شارژ بیسیم معکوس 5 واتی قابلیت دیگه این گوشیه و اگه جایی گیر کردید و هندزفری بلوتوثتون (اگه امکان شارژ بیسیم رو داشته باشه!) شارژش تموم شده بود، میتونید با گذاشتنش رو قسمت پشتی گوشی کارتون رو راه بندازید.

در مجموع عملکرد باتری گوشی هواوی میت 50 پرو خوبه اما عالی نیست و شارژدهی کمتری نسبت به بقیه رقباش داره اما سرعت شارژش مناسبه ولی بازم این بخش تا حدودی نقطه ضعف کوچیکی برای این گوشی حساب میشه.

بررسی امنیت هواوی میت ۵۰ پرو

حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش قرار گرفته و دقت و سرعت خیلی بالایی داره. دلیل ناچ بزرگ گوشی هم اینجا معلوم میشه و حسگر سه بعدی TOF برای تشخیص چهره دقیق توی ناچ قرار گرفته. دقت و امنیت این حسگر خیلی بالاست و سرعت باز کردن گوشی هم میشه گفت عالیه و میتونه جایگزین حسگر روی صفحه هم بشه. در مجموع این بخش گوشی هم از بابت امنیت و هم سرعت خیالتون رو راحت میکنه.

بررسی اسپیکر Huawei Mate 50 Pro

میت 50 پرو هوآوی دارای سیستم بلندگوی استریو هیبریدی است که یک بلندگوی اختصاصی در پایین گوشی و هدفون در بالا صفحه نمایش گوشی نیز به عنوان بلندگو دوم قرار گرفته است؛ در تست بلندی صدا نمره بسیار خوبی کسب کرد و هیجان انگیز بود.
اگر به نمونه‌های ضبط شده این گوشی در محیط استودیو گوش دهید، صدای سه‌گانه با باس خوبی را می‌شنوید، شاید تون‌های میانی به خوبی به گوش نرسند که این به دلیل نحوه قرارگیری بلندگوهای گوشی می‌باشد. بنابراین ، برای حل آن اگر گوشی را کمی با زاویه نگه دارید، صدایی غنی و واضح خواهید شنید.

هواوی میت 50 پرو

بررسی نرم افزار میت 50 پرو هوآوی

هواوی میت 50 پرو در اروپا با رابط کاربری EMUI 13 و در چین با سیستم عامل هارمونی 3.0 اجرا می شود. EMUI 13 همراه با اندروید 12 عرضه شده و از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی کند.
سیستم اسکنر اثر انگشت اپتیکال، پایین صفحه نمایشگر است که بسیار سریع و مطمئن عمل می کند. همچنین به لطف اسکنر سه بعدی ToF، تشخیص چهره بسیار سریعی را برای شما ممکن می سازد.
دستیار سلیا هواوی در میت 50 پرو موجود است و از مکالمات و دستورات صوتی همچون لنز AI و حسگر AI پشتیبانی می کند.
لنز هوش مصنوعی با استفاده از دوربین و تشخیص اقلام موارد را جستجو می کند. این سریعترین راه برای خرید چیزی است که با آن آشنا نیستید؛ کافی است لنز هوش مصنوعی را از دوربین یا صفحه قفل باز کنید و آن را به سمت شی مورد نظر بگیرید. همچنین می توانید اشیا را با این ابزار شناسایی کنید و متن را با لنز ترجمه کنید. سنسور مادون قرمز تعبیه شده در گوشی نیز این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید در هر لحظه گوشی را به یک کنترل از راه دور تبدیل کنید.

ویژگی Multi-cam (بخشی از برنامه دوربین) امکان اتصال چندین دستگاه هواوی به دوربین‌ها را از طریق تکنولوژی Super Device فراهم می‌کند تا بتوانید یک رویداد را از زوایای مختلف ضبط و سپس به راحتی فیلم را با هم ترکیب کنید. از دیگر بهبودهای سیستم عامل هارمونی می‌توان به امکان اشتراک گذاری صفحه نمایش اشاره کرد که ویژگی جدیدی برای گوشی‌های این برند محسوب می‌شود.
از دیگر خصوصیات جالب این گوشی امکان تبدیل به یک دستگاه شنود است؛ بدین ترتیب زمانی که گوشی را در یک مکان قرار دهید و خودتان حضور نداشته باشید، صدا را به هدفون یا گیرنده بلوتوثی شما منتقل می کند البته باید حتما در محدوده برد بلوتوث باشید و زیاد دور نشوید.

بررسی عملکرد و سیستم پردازش میت 50 پرو هواوی

این گوشی پرچمدار هوآوی مجهز به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 کوالکام است که یک نسخه سفارشی 4G است و از اتصال 5G پشتیبانی نمی کند. پردازش میت 50 پرو هواوی با پردازنده 8 هسته‌ای انجام می‌شود که شامل یک هسته اصلی Cortex-X2 تا 3.2 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 تا 2.75 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با 2.0 گیگاهرتز است و مجهز به یک پردازنده گرافیکی Adreno 730 است که یکی از بهترین گرافیک‌های تولید شده در سال 2022 است.
این گوشی با 8 گیگابایت رم LPDDR5 و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS3.1 عرضه می‌شود که قدرتمندترین پردازنده مرکزی در حال حاضر می‌باشد.
بدیهی است که هواوی میت 50 پرو دارای سخت‌افزاری قوی است که می‌توان هر برنامه و بازی را روی آن نصب و بدون مشکل اجرا کرد. حتی در تست اجرای یک بازی برای مدت طولانی، گوشی هرگز در دست داغ نمی‌شود و فقط مقداری گرم می شود که کاملا عادی است در نتیجه می توانید سنگین ترین بازی‌ها را به راحتی نصب و اجرا کنید و از بازی کردن بدون لگ و گرافیک بالا لذت ببرید؛ پس می‌توان این گوشی قدرتمند را یکی از بهترین گوشی‌های مناسب گیم به شمار آورد.
بررسی امتیاز Huawei mate 50 pro در رتبه‌بندی‌های مشهور بسیار قابل توجه است که در ادامه برخی از آن ها را برای شما ذکر کرده ایم ؛ در GeekBench 5 ( چند هسته ای) امتیاز 3839 و رتبه سوم را کسب کرد همچنین در همین رده بندی GeekBench 5 (تک هسته) امتیاز 1277 و رتبه سوم را در میان رقبا کسب کرده و در رده بندی Antutu 9 امتیاز 979921 و رتبه چهارم را به دست آورده که آن را به بهترین گوشی هوآوی در حال حاضر و پرچمدار تبدیل کرده است.

بررسی دوربین هواوی Mate 50 Pro

بررسی دوربین میت 50 پرو هوآوی جزو هیجان انگیزترین بخش های این گوشی است که آن را به یک پرچمدار فوق العاده برای عکاسی تبدیل می کند. همچنین برنامه دوربین میت 50 پرو مانند گذشته با هوش مصنوعی هواوی بهبود یافته و تنظیمات را برای تعداد زیادی از صحنه‌ها شناسایی و تنظیم می‌کند.
دوربین سه گانه قرار گرفته در پشت گوشی که شامل دوربین اصلی با لنز 50 مگاپیکسل، فاصله کانونی 24 میلی متری و متغیر بودن گشودگی دریچه بین f/1.4 – f/4.0 قرار گرفته است که این گشودگی دریچه به طور خودکار انتخاب می شود، اما در حالت حرفه‌ای امکان تنظیم کردن آن در 10 مرحله مختلف وجود دارد. سنسور 50 مگاپیکسلی در دوربین اصلی به اندازه کافی قوی است که زوم با کیفیت بالایی را ارائه می‌دهد عکس‌هایی که با زوم ۲ برابری گرفته‌ شدند، بدون از دست دادن جزئیات و به خوبی حالت اصلی هستند.
دوربین دوم تله فوتو با لنز 64 مگاپیکسل، زوم 3.5 برابری و با فاصله کانونی 90 میلی‌متر و دریچه گشودگی f/3.5 قرارگرفته و دوربین سوم فوق عریض با لنز 13 مگاپیکسل و فاصله کانونی 13 میلی‌متری با دریچه گشودگی f/2.2 ارائه شده است، همچنین از فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند که امکان گرفتن عکس های نزدیک (ماکرو) را به بهترین شکل برای کاربر فراهم می کند.
دوربین سلفی گوشی نیز از لنز 13 مگاپیکسلی فوق عریض همراه با سیستم TOF سه بعدی بهره مند شده اما امکان گرفتن عکس در حالت پرتره را ندارد.
در برنامه دوربین میت 50 پرو هوآوی یک حالت پرو نیز وجود دارد که امکان تنظیم دستی پارامترهایی چون گشودگی دریچه دوربین اصلی (f/1.4, f/1.6, f/1.8, f/2.0, f/2.2, f/2.5 f/2.8, f/3.2, f/3.5, f/4.0)، ایزو، سرعت شاتر (30 ثانیه تا 1400 ثانیه )، جبران نوردهی و تعادل رنگ سفید به منظور ثبت بهترین عکس در شرایط مختلف را به کاربر می دهد. همچنین می‌توانید حالت اندازه‌گیری و حالت فوکوس (تک ، پیوسته و دستی) را انتخاب کنید. این قابلیت در دو دوربین تله فوتو و فوق عریض نیز وجود دارد و برای فیلم برداری نیز قابل استفاده می‌باشد.

همچنین میت 50 پرو هوآوی به یک سنسور 10 کاناله چند طیفی و فوکوس خودکار در همه لنزهای دوربین اصلی به منظور دقت رنگ فوق‌العاده مجهز شده است و یک فلاش LED دوگانه نیز در آن قرار داده شده است.
همه دوربین‌های این گوشی قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارند. دوربین اصلی فیلم‌های 4k خوبی را با صدای استریو، جزئیات بالا، بدون نویز و با کنتراست بالا ضبط می کند. دوربین تله فوتو نیز دارای دو سطح زوم 4x و 10x برای فیلمبرداری دارد.
در نهایت میت 50 پرو هوآوی با داشتن دوربین حرفه‌ای و ویژگی هایی که دارد، عکس و فیلم های فوق‌العاده‌ای در روز و حتی در شب با نور کم ثبت می‌کند که در میان رقبای پرچمدار خود، حرف زیادی برای گفتن دارد.

هواوی میت 50 پرو

جمع بندی معرفی میت 50 پرو هوآوی

بطور کلی گوشی میت 50 پرو هوآوی دارای طراحی فوق‌العاده، صفحه نمایش عالی، پردازنده قدرتمند، دوربین حرفه‌ای، عمر باتری بالا و شارژ سریع است که عملکرد آن نیز شایسته یک گوشی پرچمدار است.
با توجه به موارد گفته شده یکی از بهترین گوشی های هوآوی در حال حاضر در میان رقبایش می باشد و ارزش خرید بالایی دارد که در ادامه حدود قیمت گوشی میت 50 پرو هوآوی ذکر شده است.
در این میان عدم پشتیبانی از سرویس‌های گوگل و عدم قابلیت اتصال 5G، برخی کاربران را دچار تردید برای خرید این گوشی پرچمدار می‌کند اما هوآوی نیز مانند گوشی‌های قبلی خود، اپ گالری را تدارک دیده است که نیاز شما را برای دانلود برنامه‌ها رفع نماید و نمی‌گذارد که کاربر چشم خود را بر روی ویژگی‌های فوق العاده Huawei Mate 50 pro ببندد.
نسخه رنگ نارنجی چرمی با 512 گیگابایت حافظه داخلی حدودا به قیمت 1400 یورو به فروش می رسد و برای نسخه شیشه‌ای با 256 گیگابایت حافظه داخلی قیمت 1300 یورو در نظر گرفته شده است. در بعضی فروشگاه‌ها نیز به همراه بهترین گوشی هوآوی، یک ساعت GT3 و یک هدفون FreeBuds Pro هوآوی عرضه می شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید