مقالات

بررسی مشخصات گوشی A23 سامسونگ

گوشی A23 سامسونگ

گوشی A23 سامسونگ بر خلاف نسل قبل که در ۲ نسخه 4G و 5G عرضه شد، تنها در یک مدل 5G روانه بازار شده. نمایشگر LCD این گوشی از اکثر رقبا کیفیت پایین‌تری دارد اما از مزایایی مثل دوربین با کیفیت و شارژدهی عالی بهره می‌برد. در بررسی گلکسی A23 همراه موبایل هور باشید تا این گوشی سامسونگ را محک بزنیم.

قیمت گوشی A23 سامسونگ

گوشی‌های سری‌ A نسبت به سایر مدل‌های سامسونگ قیمت کمتری دارند و به همین دلیل این خانواده جزء محبوب‌ترین‌ و پرفروش‌ترین‌های این برند محسوب می‌شود. قیمت گوشی A23 در بازارهای جهانی حدود 220 دلار در نظر گرفته شده که با توجه به سوابق سامسونگ در قیمت‌گذاری گوشی‌هایش اقتصادی است. در ایران هم آن را در دسته‌ی میانرده‌های خوش‌قیمت بازار قرار داده و می‌توان سامسونگ A23 را انتخاب مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای در نظر گرفت. ناگفته نماند که قیمت ای 23 به نسبت امکاناتی که دارد حتی از برخی از مدل‌های این برند که کلاس بالاتری هم دارند به‌صرفه‌ترست.

بررسی صفحه نمایش A23 سامسونگ، روشنایی کم و زاویه دید محدود

سامسونگ برای جدیدترین میان رده خودش به سراغ یه صفحه نمایش IPS LCD با اندازه ۶.۶ اینچی رفته. این نمایشگر رزولوشن FullHD (به طور دقیق تر ۱۰۸۰×۲۴۰۸ پیکسل). صفحه نمایش A23 از نرخ به روز رسانی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کنه که ویژگی مثبتی به حساب میاد. اما شیائومی توی همین رنج قیمت گوشی هایی داره که از نرخ به روزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتزی برخوردارن.

معمولا انتظار زیادی از صفحه نمایش گوشی های سامسونگ داریم. اما ای ۲۳ از یه پنل LCD استفاده کرده و دقیقا به همین دلیل روشنایی زیادی نداره و زیر نور مستقیم خورشید نمیشه راحت با این گوشی کار کرد. صفحه نمایش های IPS با کیفیتی هم‌ توی بازار وجود داره، اما سامسونگ حتی به سراغ یه پنل با کیفیت هم نرفته و انگار که فاصله بین نمایشگر و گلس خیلی زیاده و زاویه دید هم اصلا مناسب نیست.

به طور کلی صفحه نمایش A23 سامسونگ روشنایی کم و زاویه دید محدودی داره. اگه نمایشگر براتون مهمه این گوشی نمی‌تونه راضیتون بکنه. اما مثل بخش کیفیت ساخت نیست که فاجعه باشه و اگه انتظار زیادی نداشته باشین، میشه گفت که قابل قبوله.

مشخصات باتری سامسونگ مدل ای ۲۳، 5000 میلی امپر

معمولا میان رده های اندرویدی از باتری های پرظرفیتی برخوردارن. سامسونگ A23 هم به باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده که شارژدهی خوبی داره. این گوشی حتی با استفاده های سنگین هم یک روز رو به راحتی جواب میده. طبیعتاً اگه استفاده سبکی از گوشیتون داشته باشین، ای ۲۳ می‌تونه بیش از یک روز هم شارژدهی داشته باشه.

با اینکه Galaxy A23 از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کنه. اما توی جعبه اون یه آداپتور ۱۵ واتی قرار داره. شارژ شدن این باتری پرظرفیت با شارژر ۱۵ واتی صبر ایوب می‌خواد! و حدود یک ساعت و نیم تا یک ساعت و چهل دقیقه طول می‌کشه تا شارژ این گوشی از ۰ به ۱۰۰ برسه. البته اگه از ۱۰ یا ۲۰ درصد به شارژ بزنین حدود یک ساعت بیست دقیقه طول می‌کشه تا فول شارژ بشه. شیائومی ردمی نوت ۱۱ و پوکو ام ۴ پرو توی همین رنج قیمت A23 قرار میگیرن. اما این دو گوشی از فست شارژ ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کنن که خیلی مزیت مهمی به حساب میاد.  اگر دوست داری مشخصات گوشی مشابه رو بررسی کنی.

نکته عجیب دیگه اینه که موقع متصل کردن کابل شارژ به پورت USB Type-C این گوشی، سری کابل گیر می‌کنه و مشخص نیست که این مشکل به خاطر کیفیت ساخت پایین خود گوشیه یا کابل شارژ مشکلی داره. به طور کلی سامسونگ ای ۲۳ شارژدهی خیلی خوبی داره، اما خالی بودن جای شارژ سریع های قوی تر به شدت حس میشه.

مشخصات گوشی A23 سامسونگبررسی امنیت A23 سامسونگ

همون طور که توی بخش طراحی و ساخت اشاره شد، سنسور اثر انگشت این گوشی روی دکمه پاوری قرار داره که تق تق صدا میده! عملکرد این سنسور نه خیلی خوبه و نه خیلی بد. سنسور اثر انگشت A23 سرعت زیادی نداره و باید یکم دستتون رو روی دکمه پاور نگه دارین تا حسگر موجود روی اون بتونه قفل دستگاه رو باز کنه. توصیه میشه که قابلیت Lock کردن گوشی با دو بار تپ کردن صفحه نمایش رو فعال کنین، چون استفاده مداوم از این دکمه پاور بی کیفیت، قطعا حس خوبی بهتون نمیده.

قابلیت تشخیص چهره هم توی این دستگاه وجود داره که صرفا با دوربین سلفی و به صورت دو بعدی کار می‌کنه. طبیعتا این روش باز کردن صفحه نمایش امنیت زیادی نداره. به طور کلی عملکرد فناوری تشخیص چهره ای ۲۳ قابل قبوله و نه خیلی خوبه و نه خیلی بد.

A23 اسپیکر رده بالایی ندارد

بد نیست در نقد و بررسی گوشی a23 5g به کیفیت اسپیکر این محصول هم اشاره کنیم. تنها یک اسپیکر برای این گوشی در نظر گرفته شده که روی لبه پایینی دیده می‌شود. اسپیکری که حجم صدای خیلی زیادی تولید نمی‌کند، اما کیفیت متوسطی دارد. صداها را خوب پخش می‌کند و به خوبی متوجه صدای خواننده و تفکیک سازها می‌شوید. با این حال اگر حجم صدا را تا انتها بالا ببرید، صداها با نویز همراه می‌شوند.

اسپیکر این گوشی صدا باس خاصی هم تولید نمی‌کند و نباید از آن انتظار خیلی زیادی داشته باشید. به هر حال با گوشی هوشمندی سروکار دارید که قیمت خیلی زیادی ندارد و برای پایین نگه داشتن قیمت برخی ویژگی‌ها خیلی قوی کار نشده‌اند.

رابط کاربری با امکانات بالا

از دیگر قسمت‌هایی که باید در بررسی تخصصی a23 5gبه آن اشاره کینم، رابط کاربری گوشی است. این گوشی با اندروید ۱۲ راهی بازار شده و از رابط کاربری One UI  روی آن نصب شده است. از ویژگی‌های رابط کاربری One UI می‌توانیم به Color Palette اشاره کنیم. این ویژگی باعث می‌شود که رنگ‌ها و شکل و شمایل سیستم عامل به رنگ تصویر پس‌زمینه در بیایند. از دیگر ویژگی‌های رابط کاربری این گوشی می‌توانیم به حالت تاریک اشاره کنیم. حالت تاریک روی اکثر اپلیکیشن‌ها فعال می‌شود و می‌توانید از آن استفاده کنید.

می‌توانید پوسته‌های مختلف روی این گوشی نصب کنید و حتی آیکون‌ها را تغییر دهید. این ویژگی‌های شخصی‌سازی باعث می‌شود که گوشی را به ظاهری در بیاورید که آن را دوست دارید. در منوی تنظیمات گوشی هم به بخش‌های قابل توجهی دسترسی خواهید داشت. می‌توانید دسترسی اپلیکشن‌ها به قسمت‌های مختلف را محدود کنید. می‌توانید باتری را مدیریت کنید تا اپلیکیشن‌های کمتری از باتری استفاده کنند.

بررسی دوربین گلکسی A23: مناسب در روز

گلکسی A23 به دوربین اصلی چهارگانه مجهز شده که نقش اصلی آن را سنسور ۵۰ مگاپیکسلی بازی می‌کند. در کنار آن هم لنزهای ۵ مگاپیکسلی فوق‌عریض با زاویه دید ۱۲۳ درجه و ۲ لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق سنج قرار گرفته‌اند.

دوربین اصلی گلکسی A23

کیفیت تصاویری که در نور روز ثبت شده‌اند، برای موبایلی با این قیمت مطلوب است. شارپنس و سطح جزییات بسیار عالی است و رنگ‌ها با وجود کمی اغراق، زنده و شاداب به نظر می‌رسند. در محیط‌های با نور کافی به سختی می‌توان نویزی پیدا کرد و داینامیک رنج هم گسترده است. دوربین اصلی در نور عکس‌های خوبی ثبت می‌کند

عکس‌های پرتره گوشی گلکسی A23 فراتر از حد انتظار هستند. سوژه به خوبی نوردهی شده و افکت بوکه دقیق پیاده می‌شود. هرچند شارپنس و سطح جزییات می‌توانست بهتر باشد اما کیفیت نهایی در شرایط مختلف یکسان و راضی کننده است.

دوربین برای نوردهی بهتر با ترکیب چند پیکسل مجاور عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌کند. بررسی گلکسی A23 نشان می ‌دهد هیچ گزینه‌ای برای بزرگنمایی یا ثبت عکس‌ها با وضوح کامل ۵۰ مگاپیکسلی در دسترس نیست.

یکی از مزایای مهم این گوشی برخوردار بودن از لرزش‌گیر اپتیکال است که معمولا در گوشی‌های گرانتر شاهدش هستیم. این پایدارساز به خوبی لرزش‌های ناخواسته دست را حذف می‌کند.

روی دوربین فوق عریض حساب چندانی باز نکنید چون عکس‌ها پر از نویز، با داینامیک رنج محدود و فاقد جزییات هستند. دوربین‌های ماکرو و عمق سنج هم کاربرد خاصی ندارند و فقط برای جذابیت ظاهری به گوشی گلکسی A23 اضافه شده‌اند.

عکاسی در شب گوشی A23

  • حتی با در نظر گرفتن قیمت گلکسی A23 عملکرد دوربین ۵۰ مگاپیکسلی در شب ناامیدکننده است.
  • فیلم‌برداری محدود به ویدیو 1080p است اما کیفیت مناسبی دارد.
  • عکس‌ها در حالت استاندارد پر از نویز، سافت و رنگ و رو رفته هستند. فعاhttps://lux-baby.ir/ل‌سازی حالت نایت مود هم دردی را دوا نمی‌کند.
  • هرچند از نویز کاسته می‌شود اما بخشی از جزییات از دست می‌رود.
  • عکاسی در این حالت هم زمان زیادی از شما می‌گیرد بنابراین بهتر است از همان حالت عادی استفاده کنید.

دوربین سلفی گلکسی A23

گوشی سامسونگ گلکسی A23 به دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 مجهز شده که نسبت به رقبا با لنزهای ۱۳ و ۱۶ مگاپیکسلی در سطحی پایین‌تر قرار می‌گیرد.

تصاویر سلفی در مجموع راضی کننده است. هرچند سطح جزییات زیاد نیست اما رنگ‌ها دقیق و با طراوت هستند.

فیلم‌برداری

دوربین اصلی و فوق‌عریض گلکسی A23 امکان ثبت ویدیوهای 1080p با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه را به شما می‌دهند و خبری از 4K نیست.

دوربین اصلی ویدیوهای چشم‌نوازی ثبت می‌کند که در سطح رقبای هم‌رده قرار دارد و حتی جزییات بیشتری را نسبت به اکثر آنها ثبت می‌کند. شارپنس برای ویدیو 1080p بالاست، رنگ‌ها شاداب هستند و داینامیک رنج هم در سطح ایده‌آلی قرار دارد.

مشخصات گوشی A23 سامسونگدر آخر

گلکسی A23 سامسونگ از نظر ظاهری گوشی جذابی است اما کیفیت ساخت پایینی دارد و به راحتی لک و اثر انگشت را به خود جذب می‌کند. دوربین آن در طول روز عکس‌های جذاب و ویدیوهای چشم‌نوزازی ثبت می‌کند اما در شب به شدت کیفیت خروجی افت می‌کند. پردازنده اسنپدراگون ۶۸۰ در سطحی پایین‌تر از رقبای هم‌رده است و باید دور بازی با گلکسی A23 را خط بکشید. مزایای این گوشی که در بررسی گلکسی A23 مشخص شد شارژدهی طولانی است که با استفاده عادی به بیش از ۲ روز می‌رسد. در مجموع گلکسی A23 نسبت به رقبای هم‌رده مثل ردمی نوت 11S و پوکو M5S ارزش خرید پایین‌تری دارد.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید