سخت‌افزار

کمپانی اپل، طلایه‌دار بازار محصولات هدفون!

کمپانی اپل، طلایه‌دار بازار محصولات هدفون!

هنگامی‌که صحبت از محصولات هدفون به میان می‌آید، برندهایی نظیر Bose ،Sennheiser ،Audio Technica، سونی و … به‌صورت کاملاً ناخودآگاه در ذهن افراد نقش بسته و نام کمپانی اپل اغلب به هیچ عنوان در میان آن‌ها به چشم نمی‌خورد، اما بر طبق جدیدترین تحقیقات انجام شده توسط رسانه MIDiA، ظاهراً کمپانی اپل در این زمینه طلایه‌دار فعالان موجود بوده و بازار محصولات هدفون را به‌نوعی قبضه کرده است.

ممکن است از خود بپرسید چگونه؟ بخشی از این مهم ممکن است به لطف ایده کمپانی اپل در خصوص باندل نمودن یک جفت از هدفون‌های EarPods خود به‌صورت کاملاً رایگان با هر کدام از دستگاه‌های آیفون تحقق پذیرفته باشد. علاوه بر آن محصول AirPods نیز که در ابتدای معرفی و عرضه خود با سیل تمسخرهای مختلف از جانب رسانه‌ها و افراد مختلف مواجه گردیده و اکنون از محبوبیت بسیار فراوانی در میان مصرف‌کنندگان برخوردار می‌باشد نیز سهم تقریباً به سزایی را به خود اختصاص داده است.

از جمله دیگر دلایل موجود در این حوزه می‌توان به خرید کمپانی Beats توسط اپل اشاره کرد. محصولات کمپانی مذکور بر طبق گفته بسیاری از افراد تنها از ظاهر زیبایی برخوردار بوده و ساختار درونی آن به هیچ قابل مقایسه با دیگر رقیبان هم‌رده خود نمی‌باشد، اما نباید فراموش کرد که ویژگی‌های ظاهری در میان طیف وسیعی از مصرف‌کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و این مهم در میان محصولات کمپانی Beats رعایت شده است. به نظر می‌رسد که تمامی دلایل اشاره شده 24 درصد از سهم بازار محصولات هدفون را از آن کمپانی اپل نموده‌اند که در مقایسه با دیگر فعالانی نظیر سهم 22 درصدی کمپانی سونی بیشتر می‌باشد.

هدفون EarPods کمپانی اپل

در میان دیگر برندهای فعال در حوزه محصولات هدفون، به نظر می‌رسد که جایگاه سوم از آن کمپانی پاناسونیک بوده و دیگر برندهایی نظیر Bose و Skullcandy نیز به ترتیب جایگاه‌های چهارم و پنجم را کسب کرده‌اند. هنوز مشخص نیست که تحقیق و بررسی انجام شده از چه مقدار دقت برخوردار است، اما در صورت صحت آن در نوع خود بسیار تعجب‌برانگیز به شمار می‌رود.

منبع: Ubergizmo

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید