سخت‌افزار

کاهش سهم 2.1 درصدی کمپانی انویدیا از شاخص بورس NASDAQ

محدودیت‌های موجود پیرامون کارت‌های گرافیکی RTX 2080 و RTX 2080 Ti مبتنی بر معماری تورینگ کمپانی انویدیا در تاریخ چهارشنبه، 19 سپتامبر و با عرضه نقد و بررسی‌های موجود از جانب بسیاری از رسانه‌های مختلف به پایان رسیده و به نظر می‌رسد که نه تنها منتقدان، بلکه علاقه‌مندان را کمی ناامید کرده‌اند. آقای Morgan Stanley از جمله تحلیلگران به نام صنعت محصولات الکترونیکی در جدیدترین یادداشت خود با مشتریان کارت‌های گرافیک جدید انویدیا افزوده است که:

“با انتشار و عرضه نقد و بررسی‌های بیشتر پیرامون محصولات گیمینگ کمپانی انویدیا، بهبود کارایی در بازی‌های قدیمی مطابق با آنچه که ما انتظار داشتیم نبوده است. بهبود کیفیت در عناوین قدیمی‌تر که از ویژگی‌های پیشرفته و جدید نظیر ردیابی پرتو پشتیبانی نمی‌کنند به‌نوعی پایین‌تر از سطح انتظارات اولیه ما بوده و توصیه رسانه‌ها در خصوص تهیه و خرید کارت‌های گرافیک جدید، با توجه به قیمت بیشتر آن‌ها به‌گونه‌ای ترکیبی از محصولات جدید و قدیم کمپانی انویدیا را شامل شده‌اند”.

آقای Morgan Stanley یادداشت خود را با اشاره به “ما متعجبیم که کارایی کارت گرافیک RTX 2080 انویدیا در مقایسه با برادر کوچک‌تر خود یعنی 1080 Ti که اکنون یک سال از عمر آن می‌گذرد فقط اندکی بهتر می‌باشد. برخورداری از سرعت کلاک بالاتر، شمارش تعداد هسته‌های بیشتر و 40 درصد پهنای باند فراتر، حتی بر روی کاغذ نیز سطح انتظارات را بالاتر برده و بهبود کارایی بیشتری را طلب می‌نماید”.

کاهش سهم انویدیا از شاخص بورس NASDAQ

سهم مالی کمپانی انویدیا از بازار بورس NASDAQ پیش از رسانه‌ای شدن صحبت‌های آقای Morgan Stanley بیش از 271.98 دلار در روز چهارشنبه هفته جاری بوده است که در آغاز روز کاری پس از آن بلافاصله به 264.10 دلار کاهش و سپس با افزایش به مقدار 266.28 دلار، نزولی 2.1 درصدی را نسبت به وضعیت پیشین خود برای انویدیا به ارمغان آورده است. این مهم شاید کمپانی انویدیا را بر آن دارد تا نسبت به سیاست‌های تبلیغات، پیش از رونمایی و عرضه نهایی محصولات خود کمی محتاطانه‌تر عمل کرده و سطح انتظارات موجود را با ارائه آمار و ارقام نجومی بسیار بالا نبرد.

منبع: TechPowerUp

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید