سخت‌افزار

کارت گرافیک RTX 3080 Ti 20GB Gaming OC گیگابایت با نرخ هش 94MH/s مشاهده شد

کارت گرافیک RTX 3080 Ti 20GB Gaming OC گیگابایت با نرخ هش 94MH/s مشاهده شد

اگر به خاطر داشته باشید کمپانی انویدیا در ابتدا قصد عرضه کارت گرافیک RTX 3080 Ti خود با بیست گیگابایت ظرفیت حافظه ویدئویی را داشت، اما این هدف درست مدت زمان کوتاهی پیش از معرفی نسخه دوازده گیگابایتی آن کنسل شد. گستردگی این موضوع پس از خبر کنسلی به شرکا و دیگر توزیع‌کنندگان نیز افزایش پیدا کرد، اما برخی از نسخه‌های بیست گیگابایتی از این کارت گرافیک به تولید رسیده بوده‌اند که اکنون در حال فروش در تعداد محدود می‌باشند. به تازگی یکی از این کارت‌های گرافیک تحت عنوان RTX 3080 Ti 20GB Gaming OC که توسط کمپانی گیگابایت به تولید رسیده است توسط یک یوتیوبر روسی خریداری شده و پس از آزمایش کارایی آن در ماینینگ ارز دیجیتالی، اطلاعات مربوط به بایوس محصول در دیتابیس کارت‌های گرافیک وب‌سایت TechPowerUP بارگذاری شده است.

نسخه بیست گیگابایتی کارت گرافیک RTX  3080 Ti از نعمت عرضه درایورهای راه‌انداز مخصوص بازی یا به عبارتی دیگر Game Ready محروم بوده و لذا استخراج ارزهای دیجیتالی تنها گزینه قابل اتکا برای استفاده بهینه از آن می‌باشد. علاوه بر آن این محصول از الگوریتم محدوده‌کننده کارایی ماینینگ (Lite Hash Rate یا به اختصار LHR) کمپانی انویدیا که در حال افزودن آن به تمامی پردازشگرهای خود می‌باشد نیز برخوردار نیست که این موضوع کارایی عالی آن در استخراج رمز ارز اتریوم را به دنبال داشته است.

کارت گرافیک RTX 3080 Ti 20GB موفق شده است تا به نرخ هش 94 مگاهش بر ثانیه در برنامه‌های ماینینگ Gminer و NBminer دست پیدا کند که تقریباً 63 درصد از نسخه دوازده گیگابایتی و LHR آن بیشتر است. یوتوبر مربوطه کارت گرافیک را در شهر سن پترزبورگ به قیمت 225 هزار روبل خریداری کرده است که معادل آن برابر با 3070 دلار آمریکا می‌باشد. این قیمت بدان معنی می‌باشد که با توجه به ارزش فعلی ارز دیجیتالی اتریوم، پس از 400 روز هزینه خرید محصول از طریق ماینینگ می‌تواند مجدداً جبران شود.

منبع: TechPowerUP

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید