اخبار, سخت‌افزار

پشتیبانی نسخه جدید لپتاپ MacBook Pro اپل از پردازشگرهای گرافیکی Radeon Pro 5000M

پشتیبانی نسخه جدید لپتاپ MacBook Pro اپل از پردازشگر گرافیکی مجزای Radeon Pro 5000M

کمپانی ای‌ام‌دی اخیراً در طی مطلبی رسمی اظهار کرده است که جدیدترین نسخه از دستگاه MacBook Pro کمپانی اپل به پردازشگرهای گرافیکی مجزای Radeon Pro 5500M و Radeon Pro 5300M این شرکت مجهز می‌باشد. پردازشگرهای گرافیکی قابل حمل سری 5000M کمپانی ای‌ام‌دی بر پایه فناوری ساخت 7 نانومتر توسعه یافته و با پشتیبانی از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا و معماری RDNA، سطح چشمگیری از کارایی گرافیکی را برای ویرایش محتویات ویدئویی، توسعه بازی‌های مبتنی بر مکینتاش و تولید محتوای سه‌بعدی ارائه داده‌اند.

پردازشگرهای گرافیکی مجزای سری Radeon Pro 5000M کمپانی ای‌ام‌دی به‌صورت صفر تا صد بر مبنای معماری جدید و تازه‌نفس RDNA و به‌منظور فراهم آوردن برتری در کارایی، مقیاس‌پذیری و راندمان انرژی طراحی و توسعه پیدا کرده‌اند. جی‌پی‌یوهای جدید و تازه‌نفس ای‌ام‌دی به پشتیبانی از 8 گیگابایت حافظه ویدئویی GDDR6 با پهنای باندی به گستردگی 192 گیگابایت بر ثانیه (دو برابر بیشتر از فناوری GDDR5) پرداخته و قادر به ارائه توانی برابر با 4.0 ترافلاپ در پردازش اعداد ممیز شناور تک دقته (FP32) می‌باشند. پردازشگرهای گرافیکی جدید و تازه‌نفس فوق برای سازگاری با بهترین و قدرتمندترین اپلیکیشن‌های تولید محتوای امروزی و سربارهای پردازشی محاسباتی فشرده بهینه‌سازی شده‌اند.  آقای اسکات هرکلمن، معاون رئیس شرکت و مدیر کل بخش RTG کمپانی ای‌ام‌دی در این‌باره گرفته است:

“افراد خلاق و حرفه‌ای امروزه به آزادی عمل برای پوشاندن جامه عمل به ایده‌های خود در دفاتر کار و یا در حال حرکت، بدون ایجاد محدودیت از جانب فناوری نیازمند می‌باشند. پردازشگرهای گرافیکی سری Radeon Pro 5000M توان پردازشی مورد نیاز و قدرت بصری بی‌همتا را برای کاربران دستگاه MacBook Pro کمپانی اپل به ارمغان آورده و بستر مناسب برای رها ساختن قدرت خلاقیت و کسب نتایج خارق‌العاده را مهیا ساخته‌اند.”

پشتیبانی نسخه جدید لپتاپ MacBook Pro اپل از پردازشگر گرافیکی مجزای Radeon Pro 5000M

انتظار می‌رود تا پردازشگرهای گرافیکی Radeon RX 5500M و Radeon RX 5300M کمپانی ای‌ام‌دی در سیستم‌های تولید شده توسط شرکت‌های دیگر تا پیش از اتمام یک چهارم سال جاری میلادی مشاهده شده و مورد استفاده قرار گیرند.

منبع: TechPowerUP

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید