سخت‌افزار

پشتیبانی از ماوس و صفحه‌کلید سرانجام برای کنسول ایکس‌باکس وان محقق شد!

قابلیت پشتیبانی از سخت‌افزارهای ماوس و صفحه‌کلید برای کنسول ایکس‌باکس وان به‌صورت رسمی در ماه گذشته تائید و کمپانی مایکروسافت نیز از آن هنگام تاکنون در حال کار برای تحقق آن برای بازی بازان بوده است. کاربران عضو برنامه Alpha Skip Ahead و Beta اکنون می‌توانند پیش‌نمایشی از امکان پشتیبانی از سخت‌افزار ماوس برای کنسول مذکور را امتحان نمایند.

قابلیت پشتیبانی از ماوس و صفحه‌کلید بخشی از به‌روزرسانی سیستمی 1811 کنسول ایکس‌باکس وان به شمار می‌رود. آپدیت نامبرده علاوه بر فراهم آوردن قابلیت مذکور، فهرستی از رفع نواقص و بهبودهای دیگری را نیز با خود به همراه می‌آورد. استفاده از سخت‌افزار ماوس اکنون در قالب مرحله‌ای ویژه از بازی Warframe قابل تجربه بوده به تدریج با گستردگی بیشتری همراه می‌شود، اما پشتیبانی از آن جهت کسب تجربه‌ای از قابلیت موجود پیش از انتشار نهایی آن برای کنسول در نوع خود بسیار تأثیرگذار می‌باشد.

استفاده از دستگاه‌های ماوس و صفحه‌کلید نیازمند هیچ‌گونه سخت‌افزار اضافه‌ای نمی‌باشد. افزودن قابلیت پشتیبانی از قطعات مذکور به‌عنوان یک مؤلفه اساسی در هنگام توسعه بازی مطرح نبوده و کمپانی سازنده عناوین رایانه‌ای بر اساس مصلحت خود می‌توانند به فراهم آوردن زیرساخت استفاده از آن مبادرت ورزند. فهرست کاملی از تمامی تغییرات موجود در بطن بسته به‌روزرسانی به همراه برخی دیگر از اطلاعات مربوطه در وب‌سایت رسمی کنسول ایکس‌باکس قابل مطالعه می‌باشد.

کنسول ایکس‌باکس وان

مطمئناً استفاده از سخت‌افزارهای ماوس و صفحه‌کلید توسط کنسول‌های بازی نظیر ایکس‌باکس وان که ماهیت آن‌ها به‌نوعی با دسته‌های کنترلر گره خورده است بسیار جالب توجه محسوب می‌شود. برخی از بازی‌های رایانه‌ای نظیر عناوین تیراندازی اول یا سوم شخص باید توسط ماوس و صفحه‌کلید تجربه شده و اجرای آن‌ها توسط کنترلرهای بازی سختی بسیار فراوانی را برای بازی بازان به ارمغان آورده و دقت عمل را با کاهش چشمگیری همراه می‌سازد. امید می‌رود تا قابلیت پشتیبانی از سخت‌افزارهای مذکور برای کنسول ایکس‌باکس وان سرانجام به حقیقت پیوسته و استودیوهای بازی‌سازی نیز توجه ویژه‌ای را به آن داشته باشند.

منبع: Ubergizmo

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید