سخت‌افزار

افزایش قدرت انتخاب پردازنده‌های نسل هشتم اینتل با معرفی سری U و Y

کمپانی اینتل در جدیدترین اقدام تحسین‌برانگیز خود گستره انتخابی پردازنده‌های مرکزی نسل هشتم خانواده Core را با افزودن پردازشگرهای دیگری از سری محصولات U (با اسم رمز ویسکی لیک) و Y (با اسم رمز امبر لیک) با افزایش بیشتری همراه ساخته و دستگاه‌‎های لپ‌تاپ و تبلت‌های قابل تبدیل (برای اولین بار) را نیز تحت پوشش خود در آورده است. پردازنده‌های مرکزی جدید معرفی شده با برخورداری از ویژگی‌هایی همچون کاهش میزان انرژی مصرفی (تنها 15 وات یا حتی کمتر)، برخورداری از فاکتورهای بهینگی و پشتیبانی از درگاه‌های ورودی و خروجی به‌اندازه کافی انتخابی ایده آل جهت استفاده در قالب دستگاه‌های قابل حمل به شمار می‌روند.

آقای کریس والکر، نایب رئیس بخش محاسبات و مدیریت عمومی پلتفرم دستگاه‌های قابل حمل کمپانی اینتل در این باره فرموده‌اند:

“پردازنده‌های مرکزی جدید اضافه شده به محصولات نسل هشتم کمپانی اینتل، برتری ما در به ارمغان آوردن عملکرد استثنایی و بی‌عیب و نقص را باری دیگر به حیطه تثبیت گذاشته‌اند. محصولات جدید معرفی شده اکنون با پشتیبانی از فناوری Gigabit Wi-Fi، قابلیت فراهم آوردن اتصالات سریع‌تر، افزودن فرامین صوتی بیشتر و کاهش میزان انرژی مصرفی برای سیل دیگری از دستگاه‌های قابل حمل در مسیر طراحی و توسعه را هموار ساخته‌اند.”

پردازنده‌های مرکزی جدید و تازه‌نفس سری U (پردازشگرهای i7-8565U ،i5-8265U و i3-8145U) و Y (پردازشگرهای i7-8500Y ،i5-8200Y و m3-8100Y) نسل هشتم اینتل سطح ویژگی‌های قابل پشتیبانی در بخش ارتباطات، عملکرد نهایی، سرگرمی و خلاقیت برای دستگاه‌های لپ‌تاپ و تبلت‌های قابل حمل را با افزایش بیشتری مواجه کرده‌اند. پردازشگرهای سری U قابلیت Gigabit Wi-Fi را برای اولین بار به‌صورت مجتمع با افزایش 12 برابری سرعت تدارک اتصالات برای لپ‌تاپ‌های سبک وزن به ارمغان آورده‌اند. علاوه بر آن پردازنده‌های مرکزی سری Y نیز با پشتیبانی از فناوری‌های Wi-Fi و LTE فزونی سرعت چند برابری را برای دستگاه‌های لپ‌تاپ و تبلت‌های قابل تبدیل فراهم آورده‌اند.

پردازنده‌های سری Y و U نسل هشتم اینتل

تمامی پردازنده‌های مرکزی سری U و Y نسل هشتم اینتل اکنون از قابلیت‌های پلتفرمی جدید و بهبود یافته‌ای برای برقراری تعامل هوشمند با رایانه‌های شخصی برخوردار می‌باشند که این مهم خود در افزایش بیشتر زیرساخت‌های ارتباطی می‌تواند بسیار مفید واقع گردد.

منبع: TechPowerUp

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید