سخت‌افزار

مشکل تأمین موجودی پردازنده‌های اینتل ممکن است تا نیمه دوم سال 2019 ادامه یابد!

مشکل تأمین موجودی پردازنده‌های اینتل ممکن است تا نیمه دوم سال 2019 ادامه یابد!

در بیانیه‌ای که می‌تواند منجر به تکذیب گمانه‌زنی‌های پیشین مبنی بر کمبود موجودی و عرضه پردازنده‌های مرکزی اینتل به بازار به دلیل اختصاص حجم عظیمی از منابع به توسعه پردازشگرهای نسل نهم شود، آقای Compal، رئیس‌کل کمپانی Martin Wong اظهار داشته است که مشکلات موجودی پردازنده‌های مرکزی کمپانی اینتل ممکن است تا نیمه دوم سال 2019 (حداقل تا 9 ماه آینده) همچنان ادامه داشته و به طول انجامد. این در حالی است که مشکلات موجود بازار لپ‌تاپ‌ها و نوت‌بوک‌ها را نیز به‌صورت جهانی تهدید کرده و گستردگی آن ممکن است کشورهای بسیاری را تحت پوشش قرار دهد.

متأسفانه کمپانی اینتل هنوز هیچ تاریخ دقیقی جهت احیای خط تولید محصولات و بازگشت بازار به وضعیت پیشین را از جانب خود تعیین نکرده است. کمپانی اینتل اظهار داشته است که در حال “همکاری نزدیک” با شرکا خود جهت پاسخ‌گویی به حجم عظیم نیازمندی‌های بازار و مدیریت سفارش‌های اضافه بوده و اولویت موجودی را به پردازنده‌های سری Xeon و Core اختصاص داده است (به علاوه پردازنده‌های مرکزی ضمیمه Core نظیر سری U (برای اولترابوک‌ها) و سری Y (برای دستگاه‌های قابل حمل و با مصرف انرژی بسیار پایین)).

مشکل تأمین موجودی پردازنده‌های مرکزی اینتل

بازار پردازنده‌های مرکزی متأسفانه بدترین روزهای خود در یک دهه اخیر را سپری کرده و مشکلات ناشی از توسعه فناوری ساخت 14 نانومتر و تقاضای بسیار بیشتر بازار نسبت به عرضه نه تنها مصرف‌کنندگان، بلکه سازندگان را نیز با مشکلات عدیده و عمده‌ای مواجه گردانیده است که گستردگی آن علاوه بر اینتل، گریبان دیگر کمپانی‌های سازنده را نیز گرفته است. کمبود موجودی و مشکل در تأمین پردازشگرهای رایانه‌ای نتایج خود را هم‌اکنون نیز نمایان ساخته و پردازنده‌های مرکزی اینتل را با توجه به افزایش قیمت بعضاً چشمگیر (تا 60 درصد و حتی بیشتر) دست‌خوش تغییراتی قرار داده‌ است.

منبع: TechPowerUP

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید