سخت‌افزار

عرضه کارت‌های گرافیک 7 نانومتری AMD در سال جاری

کمپانی قدرتمند AMD در جدیدترین بیانیه منتشره از جانب خود عرضه اولین کارت گرافیک مبتنی بر فناوری ساخت 7 نانومتر در سال جاری را تائید و تمرکز اخبار فعلی را از محصولات کمپانی انویدیا به سمت و سوی خود سوق داده است.

کمپانی AMD پیشتر تائید کرده بود که تمامی محصولات مبتنی بر فناوری ساخت 7 نانومتر خود با توجه به اعلام رسمی کمپانی GlobalFoundries مبنی بر توقف طراحی و توسعه کل خطوط تولید منتسب به آن‌ها (با وجود اینکه بر طبق تخمین‌های صورت پذیرفته، عملیات نمونه‌برداری لیتوگرافی 7 نانومتر برای مشتریان در اواخر سال جاری ممکن بود) توسط کمپانی TSMC تولید و سنگینی کار بر دوش آن‌ها افتاده است. کمپانی نامبرده در طی مصاحبه‌ای در هفته گذشته اظهار داشته است که نقطه عطف دیگری که قرار است تحت نام AMD به ثبت رسد معرفی و عرضه رسمی محصولات مبتنی بر فناوری ساخت 7 نانومتر آن است.

اولین تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی مبتنی بر فناوری ساخت 7 نانومتر جهت عرضه زمانی در سال جاری در نظر گرفته شده است؛ علاوه بر آن کمپانی AMD گفته است که قصد عرضه اولین پردازنده مرکزی 7 نانومتری خود بر اساس نسل دوم معماری Zen را نیز زمانی در سال 2019 دارد.

کارت‌های گرافیک 7 نانومتری AMD

 مشخصات رسمی مربوطه پیرامون تراشه‌های شتاب‌دهنده گرافیکی 7 نانومتر کمپانی ای‌ام‌دی هنوز مورد اعلام قرار نگرفته‌اند، اما نمایش رسمی محصولات در طی مراسم کامپیوتکس سال جاری در برابر دیدگان همگان قرار گرفته است. تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی معرفی شده مبتنی بر نسخه بهبود یافته‌ای از معماری وگا می‌باشد که توسط کمپانی ای‌ام‌دی در سال گذشته مورد عرضه قرار گرفته است. طراحی و تولید تراشه جدید بر اساس لیتوگرافی 7 نانومتر با احتمال فراوانی حکایت از افزایش سرعت فرکانس کاری، فزونی چشمگیر میزان فضای حافظه ویدئویی بعلاوه پهنای باند و بهبود توان مصرفی و فاکتورهای صرفه‌جویی در مصرف انرژی را دارند؛ عواملی که بدون شک با آغوش باز توسط مصرف‌کنندگان مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

منبع: Ubergizmo

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید