سخت‌افزار

دوربین عکس‌برداری Z6 کمپانی نیکون به‌صورت رسمی عرضه شد

اوایل سال جاری میلادی، کمپانی نیکون تعداد دو دوربین عکس‌برداری جدید تحت عناوین Z6 و Z7 را به‌صورت رسمی معرفی و عرضه کرد. محصول نیکون Z7 چندین ماه پیش منتشر و در دسترس عمومی قرار گرفته بود و اگر به خاطر داشته باشید، گزارش‌های مختلف اشاره به عرضه دوربین نیکون Z6 در ماه جاری (نوامبر) داشته‌اند که اکنون این مهم به حقیقت پیوسته و محصول مذکور به‌صورت رسمی منتشر و به بازار عرضه شده است.

دوربین عکس‌برداری اشاره شده هم‌اکنون از طریق فروشگاه‌هایی همچون Adorama ،B&H و آمازون قابل خرید بوده و از قیمت سرسام‌آوری معادل 2600 دلار برای مدل‌های دارای کیت لنز برخوردار می‌باشد. برای آن دسته از افرادی که به کیت لنز احتیاجی نداشته و تنها قصد خرید بدنه اصلی دوربین را در سر دارند، برچسب قیمتی با کاهش 600 دلاری خود به مبلغ 2000 دلار نزول پیدا می‌کند که این خود به ارزان‌تر شدن محصول از برادر بزرگ‌تر خود، یعنی نیکون Z7 منتهی می‌شود (دوربین عکس‌برداری نیکون Z7 در حال حاضر به عنوان پرچم‌دار سری محصولات Z شناخته می‌شود).

طراحی ساختار دوربین عکس‌برداری نیکون Z6 بر پایه نوع فول فریم بدون آینه صورت پذیرفته است؛ اما مشخصات فنی آن در مقایسه با نسخه Z7 تغییر کرده و وضوح آن به 24.5 مگا پیکسل تحلیل یافته است که در نوع خود هنوز هم بسیار قدرتمند برای بسیاری از کاربران مختلف تلقی می‌گردد. علاوه بر آن پشتیبانی از تعداد 273 نقطه تمرکز، محدوده ایزو 100-51,200، صفحه نمایش 3.2 اینچی لمسی و قابلیت تصویر‌برداری با نرخ 12 فریم بر ثانیه از جمله دیگر ویژگی‌های به ارمغان آورده شده توسط محصول فوق به شمار می‌روند.

دوربین عکس‌برداری نیکون Z6

علاوه بر آن به‌منظور سهولت بیشتر در عملیات انتقال تصاویر به تلفن همراه هوشمند، لپ‌تاپ و …، دوربین مذکور از فناوری بیسیم وای فای نیز پشتیبانی می‌نماید که این مهم می‌تواند به عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته محصول مطرح شود، زیرا انتقال تصاویر به‌صورت فیزیکی همیشه در قالب یکی از وقت‌گیرترین کارهای موجود تلقی می‌شود.

منبع: Ubergizmo

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید