شبکه و اینترنت

دسترسی به شبکه 6G تا پیش از اتمام دهه جاری

دسترسی به شبکه 6G تا پیش از اتمام دهه جاری

شبکه 5G در نوع خود یک انقلاب بزرگ درزمینهٔ اتصال بیسیم دستگاه‌ها و وسایل به اینترنت به شمار رفته و در حالی که هنوز به‌صورت جهانی مورد دسترس قرار نگرفته است، نسل بعد آن، یعنی 6G نقل محافل و مجالس شده است! در میان کمپانی‌ها و افرادی که خود را وقف توسعه این شبکه کرده‌اند نام غول‌هایی نظیر کوالکام، اپل، گوگل و ال‌جی به چشم خورده و اکنون نوبت به کمپانی نوکیا رسیده است تا سوار بر این قطار به سرعت در حال حرکت شود. آقای پکا لاندمارک، مدیرعامل کمپانی نوکیا در جدیدترین سخنرانی خود در انجمن جهانی اقتصاد ادعا کرده است که بهره‌برداری از شبکه موبایل 6G تا پیش از اتمام دهه جاری (سال 2030 میلادی) عملیاتی خواهد شد. این صحبت اگرچه هم‌راستا با پیش‌بینی کمپانی هوآوی می‌باشد، اما نوکیا بر این باور است که تا آن زمان اسمارت‌فون‌ها و دستگاه‌های امروزی به عنوان رابط قالب برای استفاده از این تکنولوژی به شمار نخواهند رفت. آقا پکا لاندمارک در این باره گفته است:

“قطعاً اسمارت‌فون‌هایی که امروزه می‌شناسیم تا آن زمان به عنوان رابط معمول استفاده از فناوری محسوب نشده و اغلب سخت‌افزارها به‌صورت مستقیم درون بدن انسان کاشته و یا ساخته خواهند شد.”

در حالی که هنوز شبکه 5G در اقصی نقاط کره زمین به‌صورت گسترده در دسترس قرار نگرفته است، دنیا در حال حرکت به سمت نسخه ششم این فناوری می‌باشد که گمانه‌زنی‌ها حکایت از افزایش 100 برابری سرعت آن در مقایسه با تکنولوژی 5G را دارند. مدیرعامل کمپانی نوکیا جزئیات زیادی را در مورد اظهار نظر خود ارائه نداده است، اما بیان داشته است که تا پایان سال 2030 میلادی، یک دوقلوی دیجیتالی از همه چیز وجود خواهد داشت که نیازمند مناسب محاسباتی بسیار گسترده و عظیمی می‌باشند.

منبع: Gizmochina

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید