سخت‌افزار

جنسن هوانگ موفق به دریافت جایزه Robert N. Noyce شد

جنسن هواهنگ موفق به دریافت جایزه Robert N. Noyce شد

انجمن صنایع نیمه هادی (Semiconductor Industry Association یا به اختصار SIA) امروز در جدیدترین اقدام خود اعلام کرده است که آقای جن سون هواهنگ مؤسس و مدیرعامل کمپانی سبزپوش انویدیا و یکی از چهره‌های پیش آهنگ در صنعت طراحی و توسعه پلتفرم‌های شتاب یافته محاسباتی واجد شرایط برای دریافت بالاترین افتخار سال 2021، یعنی جایزه Robert N. Noyce می‌باشد. انجمن صنایع نیمه هادی به‌صورت سالیانه به شناسایی رهبرانی که مشارکت‌های خارق‌العاده‌ای را در پیشرفت فناوری صنایع نیمه هادی انجام داده‌اند می‌پردازد. مطابق با این سنت دیرینه، آقای هوانگ جایزه خود را در مراسم شام که در تاریخ هجدهم نوامبر سال جاری میلادی به میزبانی انجمن برگزار می‌شود دریافت خواهد کرد. آقای جان نیوفر، رئیس و مدیر عامل SIA در این باره گفته است:

“چشم‌انداز خارق‌العاده هوانگ و ثبات قدم خستگی‌ناپذیر وی افزایش قابل توجه قدرت صنایع نیمه هادی را به دنبال داشته و انقلابی در محاسبات و هوش مصنوعی پیشرفته را رقم زده است. دستاوردهای جن سون تاکنون سوخت خلاقیت‌های بی‌‌شماری را از صنعت گیمینگ و علم گرفته تا اتومبیل‌های خودران به ارمغان آورده و وی به توسعه تکنولوژی‌های پیشرفته که به تغییر این صنعت و جهان منجر می‌شوند ادامه خواهد داد. ما مفتخریم تا آقای جن سون هواهنگ را به عنوان فرد برگزیده برای دریافت جایزه Robert N. Noyce در سال 2021 میلادی برای موفقیت‌های بسیار وی در پیشرفته فناوری نیمه هادی معرفی نماییم.”

آقای جن سون هوانگ کمپانی انویدیا را در سال 1993 تاسیس کرده و از آن زمان در سمت مدیر عامل به هدایت آن پرداخته است. این کمپانی که فعالیت خود را حوزه گرافیک سه‌بعدی شروع کرده است درزمینهٔ تبدیل بازار گیمینگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صنایع سرگرمی تاکنون افتخارآفرینی‌های متنوعی را تحت نام خود به ثبت رسانده است.

منبع: TechPowerUP

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید