سخت‌افزار

کمپانی‌های توشیبا و وسترن دیجیتال بازگشایی کارخانه تولیدی Fab 6 را جشن گرفتند

کمپانی‌های قدرتمند توشیبا و وسترن دیجیتال در تازه‌ترین اقدام خود بازگشایی و شروع به کار کارخانه تولید تراشه‌های نیمه هادی پیشرفته Fab 6 و همچنین مرکز تحقیق و توسعه محصولات در شهر Yokkaichi کشور ژاپن را جشن گرفتند. کمپانی توشیبا فرآیند ساخت کارخانه جدید و منحصر به فرد خود تحت عنوان Fab 6 را که فعالیت آن به طراحی و توسعه تراشه‌های حافظه سه‌بعدی اختصاص یافته است در ماه فوریه سال 2017 شروع کرده بود. کمپانی‌های توشیبا و وسترن دیجیتال با همکاری یکدیگر به نصب تجهیزات و سخت‌افزارهای بسیار پیشرفته برای توسعه محصولات کلیدی و مورد نیاز بازار در مراکز فوق مبادرت ورزیده‌اند. علاوه بر آن تولید انبوه تراشه‌های حافظه 96 لایه سه‌بعدی مبتنی بر تجهیزات کارخانه Fab 6 اوایل ماه جاری شروع شده است.

تقاضا برای تراشه‌های حافظه سه‌بعدی در بازارهایی نظیر سیستم‌های سرور، پایگاه‌های داده (دیتا سنتر) و تلفن‌های همراه هوشمند پیوسته رو به رشد بوده و انتظار می‌رود تا این روند در ماه‌های پیشرو نیز همچنان با افزایش بیشتری همراه شود. مرکز تحقیق و توسعه کمپانی‌های توشیبا و وسترن دیجیتال که درست در مجاورت کارخانه Fab 6 واقع شده است فعالیت خود را در ماه مارس سال جاری شروع و به جستجو و پویش پیرامون جدیدترین پیشرفت‌های انجام پذیرفته در صنعت حافظه‌های فلش سه‌بعدی می‌پردازد.

آقای دکتر Yasuo Naruke، رئیس کل و مدیر عامل کمپانی توشیبا در این باره فرموده‌اند:

“ما درباره کسب فرصت‌های ویژه به‌منظور گسترش بازار برای آخرین نسل از تراشه‌های حافظه فلش سه‌بعدی خود بسیار هیجان‌زده می‌باشیم. کارخانه تولیدی Fab 6 و مرکز تحقیق و توسعه ساخته شده بستری را فراهم می‌آورند تا جایگاه فعلی خود به‌عنوان بازیکنی برجسته در بازار حافظه‌های فلش سه‌بعدی را همچنان حفظ نماییم. ما اطمینان داریم که سرمایه‌گذاری مشترک با کمپانی وسترن دیجیتال این مهم را فراهم می‌آورد تا به حرکت رو به جلو و ادامه تولید حافظه‌های پیشرفته در شهر Yokkaichi کشور ژاپن مبادرت ورزیم.”

منبع: TechPowerUp

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید