سخت‌افزار

آیا کمپانی Oppo به دنبال عرضه نسخه‌ای تاشو از تلفن‌های همراه خود است؟

به نظر می‌رسد که کمپانی سامسونگ درزمینهٔ عرضه نسخه‌ای تاشو از تلفن‌های همراه هوشمند خود در آینده تنها نمی‌باشد. بر طبق جدیدترین برگه ثبت اختراع کشف شده توسط رسانه Mobielkopen، به نظر می‌رسد که کمپانی Oppo نیز برنامه‌هایی جهت عرضه دستگاهی مشابه را در سر دارد. طراحی و توسعه بسیاری از بخش‌های تلفن همراه تاشوی کمپانی فوق بر پایه طرح‌های سنتی تلفن‌های همراه هوشمند فعلی انجام پذیرفته است.

همان‌طور که در تصویر فوق نیز قابل مشاهده است، به نظر می‌رسد که طراحی کلی تلفن همراه تاشوی کمپانی Oppo با آنچه که سامسونگ در طی مراسم SDC خود به نمایش گذاشته است یکسان بوده و از شباهت‌هایی با یکدیگر برخوردار نمی‌باشند که بر طبق آن، هنگامی‌که دستگاه در وضعیت تا شده قرار دارد، به عنوان یک تلفن همراه هوشمند معمولی به فعالیت می‌پردازد، اما هنگامی‌که از حالت مذکور خارج شود، حالتی تبلت‌گونه به خود گرفته و می‌تواند همانند دستگاه‌های فوق به ایفای نقش بپردازد. به نظر می‌رسد که این جهت توسط بسیاری از کمپانی‌های فعال در طراحی و توسعه تلفن‌های همراه تاشو به کار گرفته شده و خلاقیت تازه‌ای از جانب Oppo در مسیر آن شکل نگرفته است.

این اولین بار نیست که کمپانی Oppo پتنتی در خصوص طراحی و توسعه نسخه‌ای از تلفن همراه تاشو را تحت نام خود به ثبت رسانده است. در پتنت پیشتر ثبت شده از جانب کمپانی مذکور، لولاهای قرار گرفته در ساختار دستگاه جهت تاشدگی آن را از بالا به سمت پایین نشانگر بوده‌اند، برخلاف طراحی چپ به راستی که اکنون در بسیاری از طرح‌های مختلف قابل مشاهده می‌باشد. مطمئناً کمپانی Oppo در این زمینه ایده‌های متفاوتی را در سر دارد، اما هنوز هیچ‌گونه صحبتی را در مورد آن‌ها با رسانه‌های عمومی به میان نیاورده است.

تلفن همراه تاشوی کمپانی Oppo

به نظر می‌رسد که کمپانی‌های بسیاری علاقه خود درزمینهٔ ورود به حوزه تلفن‌های همراه هوشمند را در طی مرور زمان نشان داده و تعداد آن‌ها پیوسته رو به افزایش می‌باشد. آیا به‌کارگیری منابع درزمینهٔ طراحی و توسعه تلفن‌های همراه هوشمند تاشو منطقی و عقلانی به شمار می‌رود یا خیر هنوز به‌صورت قطع به یقین مشخص نیست، اما کشتی نوآوری‌ها هم‌اکنون در حال حرکت به این سمت بوده و قافل ماندن از آن ممکن است به ضرر و زیان‌های مالی هنگفتی منجر شود.

منبع: Ubergizmo

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید