سخت‌افزار

باتری مک‌بوک‌های جدید کمپانی اپل می‌توانند به‌طور جداگانه تعویض شوند!

بدون شک یکی از بزرگ‌ترین مشکلات لپ‌تاپ‌های موجود که حتی با وجود پیشرفت عظیم فناوری هنوز هم به‌مانند محدودیتی عظیم نمایان می‌کند وابستگی دستگاه‌های فوق به منبع انرژی باتری و کاهش میزان گنجایش آن با گذشت زمان و شارژ و دشارژهای پیوسته می‌باشد که این خود به نزول میزان فضای ذخیره‌سازی و طول عمر آن‌ها منتهی می‌شود. بسیاری از کمپانی‌های مختلف به‌منظور راحتی بیشتر مصرف‌کنندگان خود و استفاده دوباره از محصولات خریداری شده امکان جایگزینی باتری را بدون نیاز به خرید محصولی جدید برای کاربران فراهم آورده‌اند، اما این مهم چه میزان هزینه‌ای را بر جیب فرد اعمال می‌کند داستانی کاملاً متفاوت می‌باشد.

به نظر می‌رسد که این موضوع در مورد کمپانی اپل سرانجام با صرفه‌جویی بیشتری همراه شده است، زیرا مک‌بوک‌های جدید عرضه شده با توجه به تغییرات انجام پذیرفته در ساختار آن‌ها هزینه بسیار کمتری را در خصوص فرآیند جایگزینی دوباره منبع باتری نیازمند می‌باشند. با توجه به گزارش‌های منتشر شده از جانب کمپانی اپل و انتشار آن‌ها به‌وسیله رسانه MacRumors، منابع باتری قرار گرفته در بطن مک‌بوک‌های جدید می‌توانند به‌طور کاملاً جداگانه مورد تعویض قرار گیرند.

آن دسته از افرادی که با عملیات جایگزینی باتری لپ‌تاپ‌های مک‌بوک آشنایی ندارند باید گفت که تا پیش از عرضه نسخه 2018 دستگاه‌های مک‌بوک ایر، رتینا مک‌بوک و مک‌بوک پرو و تمامی دستگاه‌های عرضه شده از سال 2012 به بعد، منبع باتری با نوعی چسب به پوشش بالایی لپ‌تاپ متصل شده است. این خود بدان معنی است که فرآیند بسیار ساده‌ای نظیر جایگزینی باتری نیازمند تعویض محفظه بالایی دستگاه از جمله صفحه‌کلید و ماوس آن می‌باشد که در نوع خود کاملاً غیرضروری به شمار رفته و تنها منجر به افزایش میزان هزینه اعمالی بر جیب فرد می‌شود.

تعویض باتری مک‌بوک

تغییرات جدید انجام شده در طراحی مک‌بوک‌های تازه‌نفس حکایت از آن دارند که منبع نامبرده دیگر به بدنه لپ‌تاپ با استفاده از چسب متصل نبوده و این مهم در حالت کلی نمایانگر میزان هزینه کمتر تعویض باتری برای مصرف‌کنندگان می‌باشد. هنوز مشخص نیست که دلیل اپل در خصوص چسباندن منبع انرژی به محفظه بالایی لپ‌تاپ‌های مک‌بوک چیست، اما امید می‌رود تا این تغییر در طراحی به مرور زمان در دیگر محصولات کمپانی مذکور نیز مورد اعمال قرار گیرد.

منبع: Ubergizmo

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید