سخت‌افزار

کمپانی سونی به‌صورت مؤثری عرضه نسل جدید کنسول پلی‌استیشن 5 خود را تائید کرد

کمپانی سونی به‌صورت مؤثری عرضه نسل جدید کنسول پلی‌استیشن 5 خود را تائید کرد

سالیان سال است که ساخت و عرضه سخت‌افزارهای نسل جدید از جانب کمپانی‌های فعال درزمینهٔ طراحی و توسعه کنسول‌های بازی به یک حقیقت تبدیل شده و کاربران بسیاری در انتظار انتشار نسل تازه‌نفسی از دستگاه‌های فوق به سر می‌برند. برخی بر این باورند که آینده بازی‌های رایانه‌ای از آن فناوری استریم بوده و وابستگی به سخت‌افزارهای فیزیکی روز به روز کمتر و کمتر می‌شود، اما به نظر می‌رسد که کمپانی سونی به این عقیده توجهی نداشته و به دنبال اجرای اهداف خود می‌باشد.

در طی مصاحبه‌ای با رسانه Financial Times، مدیرکل سونی، آقای Kenichiro Yoshida به‌صورت رسمی تائید کرده است که کمپانی مذکور به دنبال عرضه سخت‌افزار جدیدی می‌باشد که کم یا بیش نمایانگر نسل پنجم کنسول محبوب پلی‌استیشن (پلی‌استیشن 5) می‌باشد، حتی اگر آقای Yoshida سخت‌افزار جدید خود را صریحاً با اسم معرفی نکرده است. وی در این باره گفته است:

“در حال حاضر، آنچه می‌توانم بگویم این است که داشتن یک سخت‌افزار نسل بعد لازم و ضروری به شمار می‌رود.”

کمپانی سونی به‌نوعی کنسول پلی‌استیشن 5 خود را پیشتر نیز معرفی کرده و عرضه و انتشار آن را با توجه به گزارشی که حاوی اطلاعاتی در خصوص انتشار سخت‌افزار نسل بعدی بوده است اجتناب‌ناپذیر دانسته است. این موضوع ادعای تحلیل گران در خصوص عرضه کنسول پلی‌استیشن 5 در سال‌های 2019 یا 2020 را رده می‌کند، اما نباید این نکته را نیز فراموش کرد که کمپانی‌های مایکروسافت و سونی استراتژی متفاوتی را با نسل فعلی کنسول‌های بازی خود در پیش گرفته و به‌نوعی سنت‌شکنی کرده‌اند.

کنسول پلی‌استیشن 5

به‌عنوان مثال کمپانی سونی در اقدامی تحسین‌برانگیز نسخه Pro کنسول پلی‌استیشن 4 خود را برای فراهم آوردن زیرساخت‌های مناسب برای تجربه بازی‌های رایانه‌ای در وضوح تصویر 4K برای مصرف‌کنندگان منتشر کرده و این مهم را در هنگامی‌که کمپانی مایکروسافت کنسول ایکس باکس وان خود را عرضه کرده بود به انجام رسانده است. برخی بر این عقیده‌ای که کنسول‌های بازی ممکن است به سرنوشت دایناسورها دچار شده و منقرض شوند، اما تا زمانی که خریداران برای دستگاهی به صف شوند، چرا یک کمپانی باید منبع سود هنگفت خود را نابود کند؟

منبع: Ubergizmo

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید