معرفی

معرفی بهترین درایوهای ذخیره‌ساز اکسترنال قابل حمل در سال 2020 میلادی

معرفی بهترین درایوهای ذخیره‌ساز اکسترنال قابل خرید در سال 2020 میلادی

همراه داشتن یک هارد درایو اکسترنال در مواقعی که قصد افزایش اندک و یا حتی گسترده ظرفیت ذخیره‌سازی رایانه شخصی خود را داشته باشید می‌تواند بسیار کاربردی واقع شده و سهولت قابل توجهی را جهت تحقق این هدف در اختیار کاربران قرار دهد؛ اما انتخاب درایو مناسب در میان سیل عظیم محصولات موجود در بازار خود به تنهایی می‌تواند یک چالش بزرگ محسوب شود. کدام یک از ویژگی‌های هارد دیسک‌ها و یا حافظه‌های جامد اکسترنال در تهیه و خرید آن‌ها تأثیرگذار می‌باشند؟ میزان گنجایش داخلی؟ سرعت انتقال اطلاعات؟ کوچکی و قابلیت حمل؟ تمامی موارد اشاره شده و نشده به علاقه و سلیقه و مهم‌تر از آن نیاز کاربر باز می‌گردد که در ادامه نوشته برخی از بهترین دیسک‌های سخت و درایوهای اس‌اس‌دی موجود در بازار گردآوری شده‌اند. در صورتی که قصد دارید تا بدون مطالعه ادامه نوشته، یک هارد دیسک مناسب با برخورداری از جنبه‌های مطلوب جهت پاسخ به نیازهای روزمره و معمولی خود را تهیه و خریداری نمایید، محصول My Passport کمپانی وسترن دیجیتال به عنوان یک انتخاب مناسب می‌تواند در سبد خرید شما قرار گیرد.

هارد دیسک اکسترنال Western Digital My Passport: بهترین برای تمام افراد!

تمامی افرادی که قصد تهیه و خرید یک درایو ذخیره‌سازی خارجی اطلاعات را دارند نیازمند انتخاب محصول مناسب خود از میان حافظه‌های جامد نیستند! تا زمانی که کاربری مورد نیاز شما شامل انجام کارهای تخصصی و نیازمند انتقال حجم عظیمی از فایل‌های گوناگون در کوتاه‌ترین زمان ممکن نمی‌باشد، هارد دیسک اکسترنال My Passport کمپانی وسترن دیجیتال می‌تواند یک انتخاب عالی محسوب شود. سرعت خوانش و نوشت اطلاعات توسط این درایو تقریباً برابر با 130 مگابایت بر ثانیه گزارش شده است که برای کاربری معمولی و رفع نیازهای روزانه کافی می‌باشد؛ اما تنوع محصولی گسترده و عرضه مدل‌های یک، دو، چهار و پنج ترابایتی از این هارد دیسک به بازار به تنهایی در جهت جلب نظر مخاطبان بسیار تأثیرگذار می‌باشد.

معرفی بهترین درایوهای ذخیره‌ساز اکسترنال قابل خرید در سال 2020 میلادی

از جمله دیگر مزیت‌های هارد دیسک اکسترنال معرفی شده می‌توان به اندازه فشرده و کامپکت آن اشاره کرد. مدل یک و دو ترابایتی این دیسک سخت تنها 11 میلی‌متر قطر داشته و این میزان در مورد نسخه‌های چهار و پنج ترابایتی به 19 میلی‌متر افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین امکان قرارگیری آن درون کیف و یا حتی جیب به راحتی میسر بوده و سهولت ویژه‌ای در امر حمل و نقل در اختیار مصرف‌کنندگان قرار رفته است. علاوه بر آن کابل انتقال اطلاعات درایو نیز قابل جدا شدن است که در اشغال فضای کمتر از محیط تأثیرگذار می‌باشد. کمپانی وسترن دیجیتال سه سال گارانتی را جهت اطمینان خاطر کاربران همراه با این محصول به خریداران ارائه می‌دهد.

تمامی هارد دیسک‌های اکسترنال My Passport کمپانی وسترن دیجیتال به پشتیبانی از الگوریتم رمزگذاری 256bit AES پرداخته‌اند تا صورت سرقت و یا مفقود شدن هارد دیسک محافظت از اطلاعات را به انجام برساند. اتصال این هارد دیسک به رایانه شخصی از طریق کابل تبدیل USB-A 3.2 به Micro USB-B و همچنین تمامی آداپتورهای تبدیل USB-C امکان‌پذیر است.

نقاط مثبت:

  • فضای ذخیره‌سازی گسترده و تنوع ظرفیتی
  • قیمت اقتصادی
  • الگوریتم رمزگذاری 256bit AES
  • نسبتاً فشرده
  • امکان جداسازی کابل انتقال اطلاعات

نقاط منفی:

  • سرعت عملکرد پایین‌تر در مقایسه با درایوهای اس‌اس‌دی

حافظه جامد CalDigit Tuff nano: بهترین درایو اس‌اس‌دی با دوام و ماندگاری بالا

در صورتی که از علاقه فراوانی به سفر برخوردار بوده و درایو ذخیره‌ساز خارجی اطلاعات دوست‌داشتنی خریداری شده را نمی‌توانید حتی یک لحظه از خود جدا کنید، بنابراین انتخاب محصول مناسب و مطلوب از میان هارد دیسک‌های اکسترنال به دلیل میزان دوام و ماندگاری پایین آن‌ها در مقابل عوامل مخرب همچون افتادن بر روی زمین، ضربه، شوک، لرزش و … پیشنهاد نمی‌شود. در این‌گونه مواقع یک درایو اس‌اس‌دی به دلیل عدم برخورداری از قطعات متحرک مکانیکی قادر است تا استقامت بسیار قابل توجهی را با خود به ارمغان آورده و اگر نسبت به محافظت از اطلاعات خود نیز حساس هستید، بنابراین محصول Tuff nano کمپانی CalDigit به عنوان یک انتخاب مناسب و مطلوب توصیه می‌شود. بدنه این حافظه جامد اکسترنال از جنس آلومینیوم بوده و از ابعادی به بزرگی تنها یک کارت بانکی بهره می‌برد. علاوه بر آن یک کاور سیلیکونی محافظ نیز در صورت خرید جداگانه برای محافظت همچنان بیشتر درایو در برابر سقوط بر روی سطوح سختی همچون زمین نیز در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

معرفی بهترین درایوهای ذخیره‌ساز اکسترنال قابل خرید در سال 2020 میلادی

این درایو اس‌اس‌دی خارجی سازگار با استاندارد IP67 نیز می‌باشد. این بدان معنی است که قرارگیری درایو در فاصله یک متری زیر آب برای مدت 30 دقیقه آسیبی را به آن وارد نکرده و در برابر گرد و غبار، کثیفی و ذرات ریز معلق موجود در هوا نیز ایمن می‌باشد. علاوه بر آن انجام تست‌های سقوط بر روی زمین از فاصله سه متری نیز از جمله دیگر لازمه‌های این استاندارد می‌باشد که توسط درایو مورد بحث به ارمغان آورده شده است. اتصال حافظه جامد اکسترنال Tuff nano به رایانه شخصی از طریق پورت USB-C 3.2 (Gen 2) به انجام رسیده و سرعتی معادل 1050 مگابایت بر ثانیه در خوانش و 950 مگابایت بر ثانیه در نوشت اطلاعات را به کاربران ارائه می‌دهد. در صورت استفاده از کابل USB-A موجود در بسته‌بندی، مقادیر اشاره شده به نصف کاهش پیدا می‌کنند.

حافظه جامد اکسترنال Tuff nano کمپانی CalDigit در چهار تنوع رنگی و ظرفیت 500 گیگابایت یا 1 ترابایت روانه بازار شده است. علاوه بر آن راحتی خیال کاربران با دو سال گارانتی نیز تضمین شده است.

نقاط مثبت:

  • ابعاد کوچک و دوام و ماندگاری بالا
  • مقاوم در برابر آب، گرد و غبار و سقوط
  • سرعت بالا در انتقال اطلاعات
  • امکان جداسازی کابل اتصال به کامپیوتر

نقاط منفی:

  • تنوع ظرفیتی پایین و حداکثر حجم 1 ترابایت

حافظه جامد Samsung T7 Touch: بهترین درایو اس‌اس‌دی برای تضمین ایمنی اطلاعات

حافظه جامد اکسترنال T5 در نوع خود یک محصول کوچک و بسیار عالی محسوب شده و اکنون با عرضه برادر بزرگ‌تر آن، یعنی T7 تقریباً تمامی جنبه‌های آن با بهبود همراه شده و ذخیره‌سازی به مراتب منعطف‌تر در اختیار کاربران قرار گرفته است. اگرچه نسخه معمولی درایو اس‌اس‌دی خارجی T7 نیز از جانب کمپانی سامسونگ روانه بازار شده است، اما نسخه لمسی یا به عبارتی دیگر Touch آن برای افرادی که قصد بهبود ایمنی اطلاعات خود را در سر دارند پیشنهاد می‌شود. این نسخه از محصول به پشتیبانی از الگوریتم رمزگذاری 256bit AES پرداخته است که با استفاده از اسکن اثر انگشت قفل شده و تضمین محافظت از محتویات ذخیره‌سازی شده را به ارمغان می‌آورد.

معرفی بهترین درایوهای ذخیره‌ساز اکسترنال قابل خرید در سال 2020 میلادی

تنوع ظرفیتی این حافظه جامد در بازه 500 گیگابایت تا 2 ترابایت متغیر بوده و در قالب رنگ‌های مختلفی جهت تطابق بیشتر با علایق و سلایق کاربران نیز به بازار عرضه شده است. سرعت خوانش و نوشت اطلاعات در صورت اتصال به سیستم از طریق پورت و کابل USB-C در حدود 1000 مگابایت بر ثانیه گزارش شده است. این میزان برای انتقال سریع فایل‌ها کافی بوده و لذا استفاده از آن برای کاربری‌های تخصصی توصیه می‌شود. لازم به ذکر است که یک کابل USB-A نیز در داخل بسته‌بندی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

حافظه جامد اکسترنال T7 کمپانی سامسونگ با سه سال گارانتی عرضه شده و قیمت در نظر گرفته شده برای آن در مقایسه با دیگر درایوهای اس‌اس‌دی فشرده و قابل حمل موجود در بازار نسبتاً مناسب می‌باشد. در صورتی که قصد دارید تا یک لایه اضافی را به محافظت از اطلاعات خود بیفزایید، این درایو جامد به عنوان یک انتخاب مطلوب پیشنهاد می‌شود.

نقاط مثبت:

  • طراحی با دوام و جذاب
  • حسگر اسکن اثر انگشت داخلی
  • پشتیبانی از پروتکل انتقال داده NVMe
  • تنوع ظرفیتی تا حداکثر 2 ترابایت
  • قابلیت جداسازی کابل انتقال اطلاعات

نقاط منفی:

  • زیاده‌روی در ویژگی‌های امنیتی از نظر برخی از افراد

بهترین حافظه جامد اکسترنال تاندربولت

حافظه‌های جامد مبتنی بر رابط اتصال تاندربولت 3 با پیشرفت فناوری و فراگیرتر شدن هر چه بیشتر این تکنولوژی در میان کاربران با کاهش قیمت مواجه شده و اکنون امکان تهیه و خرید آن‌ها برای کاربران معمولی که بخش عظیمی از مصرف‌کنندگان بازار را تشکیل می‌دهند امکان‌پذیر می‌باشد. درایو اس‌اس‌دی اکسترنال Plugable Thunderbolt 3 در میان یکی از انتخاب‌های اقتصادی به شمار می‌رود که سرعت خوانش 2400 مگابایت بر ثانیه و 1800 مگابایت بر ثانیه نوشت اطلاعات را به کاربران ارائه داده است. اگرچه محصولات به مراتب پرسرعت‌تری نیز از جانب رقبا به بازار عرضه شده‌اند، اما زمانی که صحبت از قیمت به عنوان یک فاکتور مهم به میان می‌آید، این حافظه اس‌اس‌دی پیشنهاد می‌شود.

معرفی بهترین درایوهای ذخیره‌ساز اکسترنال قابل خرید در سال 2020 میلادی

این حافظه جامد در قالب مدل‌های مختلفی با ظرفیت‌های متنوع روانه بازار شده و با توجه به سه سال گارانتی، قیمت در نظر گرفته شده در مقایسه با کارایی ارائه شده منطقی می‌باشد. البته باید خاطر نشان کرد که کابل اتصال به رایانه این درایو غیرقابل جدا شدن بوده و در صورت خرابی دیگر امکان تعمیر آن، مگر توسط مراکز تخصصی وجود ندارد.

از جمله دیگر ویژگی‌های مثبت حافظه جامد اکسترنال معرفی شده می‌توان به سبکی وزن و کوچکی اندازه آن اشاره کرد که در سهولت حمل و نقل ویژگی‌هایی به مراتب بسیار با اهمیت محسوب می‌شوند. تمامی افرادی که نیازمند کارایی قابل توجه و سرعت خوانش و نوشت بالای اطلاعات هستند بدون شک می‌توانند عاشق این درایو اس‌اس‌دی اکسترنال شوند، اما پیش از تهیه و خرید از پشتیبانی رایانه شخصی مورد استفاده خود از حداقل یک پورت Thunderbolt 3 اطمینان حاصل کنید.

نقاط مثبت:

  • سرعت باورنکردنی انتقال اطلاعات
  • مدل 2 ترابایتی
  • نسبتاً کوچک
  • قیمت معقول در مقایسه با دیگر انتخاب‌های ثانویه

نقاط منفی:

  • کابل اتصال غیرقابل جداسازی
  • قیمت گران نسبت به درایوهای اس‌اس‌دی معمولی و مبتنی بر پورت اتصالی USB

هارد دیسک اکسترنال Western Digital My Book: بهترین دیسک سخت حجیم

گاهی اوقات بهترین درایو ذخیره‌ساز دائمی اطلاعات، صرفه نظر از قابلیت حمل و یا کوچکی اندازه پر ظرفیت‌ترین آن‌ها می‌باشد که در اینجا کمپانی وسترن دیجیتال با سری محصولات My Book خود باری دیگر خودنمایی می‌‎کند. این سری از هارد دیسک‌های اکسترنال در دسته ذخیره‌سازهای رومیزی طبقه‌بندی می‌شوند که این موضوع نمایانگر آن است که عملکرد آن‌ها به اتصال به پریز برق از طریق کابل AC گره خورده است. این ویژگی اگرچه در کاهش سهولت و به عبارتی از بین رفتن کامل فاکتور قابلیت حمل تأثیرگذار است، اما ظرفیت قابل توجه به ارمغان آورده شده توسط آن‌ها بسیار پررنگ‌تر جلوه می‌کند.

معرفی بهترین درایوهای ذخیره‌ساز اکسترنال قابل خرید در سال 2020 میلادی

دیسک‌های سخت اکسترنال My Book در تنوع ظرفیتی 3 تا 14 ترابایت روانه بازار شده‌اند، اما سرعت خوانش و نوشت اطلاعات توسط آن‌ها در محدوده 200 مگابایت بر ثانیه متغیر بوده و در مقایسه با درایوهای اس‌اس‌دی بسیار کمتر می‌باشد. از جمله دیگر ویژگی‌های مثبت این سری از محصولات می‌توان به سه سال گارانتی و پشتیبانی از الگوریتم‌های رمزگذاری 256bit AES اشاره کرد که برای درایوهایی در این حجم بسیار حیاتی محسوب می‌شود. اتصال هارد دیسک‌های اکسترنال مورد بحث به رایانه شخصی از طریق پورت‌های USB 3.0 یا USB 2.0 انجام می‌پذیرد. در صورتی که به دنبال افزایش قابل توجه ظرفیت ذخیره‌سازی کامپیوتر دسکتاپ و یا لپ‌تاپ خود بوده و قابلیت حمل، کوچکی اندازه و یا سرعت بالای خواندن و نوشتن اطلاعات برای شما اولویت به شمار نمی‌روند، هارد دیسک‌های اکسترنال My Book کمپانی وسترن دیجیتال می‌توانند انتخابی عالی محسوب شوند.

نقاط مثبت:

  • تنوع ظرفیتی گسترده
  • طراحی نسبتاً فشرده
  • قیمت عالی
  • الگوریتم‌های رمزگذاری 256bit AES به‌صورت داخلی

نقاط منفی:

  • قابلیت حمل و نقل پایین
  • سرعت عملکرد پایین در مقایسه با حافظه‌های جامد

سخن پایانی

دیسک‌های سخت و حافظه‌های جامد اکسترنال در زمان نیاز به انتقال برخی از اطلاعات به‌منظور تهیه نسخه پشتیبان و یا محافظت از آن‌ها می‌توانند بسیار کاربردی جلوه کرده و هرکدام از انتخاب‌های معرفی شده در این نوشته با توجه به کاربری خود قادرند تا بهترین کارایی ممکن را ارائه دهند؛ اما همان‌طور که در ابتدای نوشته نیز اشاره شد، در صورتی که به دنبال تهیه و خرید یک درایو ذخیره‌ساز دائمی اطلاعات عمومی با قیمت مناسب جهت رفع نیازهای روزمره خود هستید، محصول My Passport کمپانی وسترن دیجیتال پیشنهاد می‌شود.

اگرچه این هارد دیسک اکسترنال در مقایسه با درایوهای اس‌اس‌دی به هیچ عنوان حرفی برای گفتن ندارد، اما کارایی ارائه شده توسط آن برای انتقال فایل‌های مختلف با اندازه معمولی کاملاً مطلوب می‌باشد. از جمله مزیت‌ها و قابلیت‌های این هارد دیسک می‌توان به تنوع ظرفیتی، الگوریتم‌های رمزگذاری 256bit AES، قابلیت جداسازی کابل اتصال به سیستم و سه سال گارانتی و خدمات پس از فروش اشاره کرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید