تکنولوژی, تکنولوژی, سایر تکنولوژی‌ها, سخت‌افزار, سخت‌افزار, شبکه و اینترنت, معرفی, مقالات, موبایل, نرم‌افزار, نقد و بررسی

بررسی مچ بند آنر ۵

بررسی مچ بند آنر ۵

مچ بند آنر ۵ محصولی جدید از کمپانی آنر است که در این چند ماهی که عرضه شده  به فروش خوبی رسیده و همین آمار بالای فروش نشان از محبوبیت این مچ بند هوشمند در نزد کاربران دارد. در ادامه‌ی این نوشتار به بررسی مچ بند هوشمند آنر ۵ خواهم پرداخت. به همراه یکدیگر خواهیم دید که وضعیت این هوشمند از لحاظ طراحی و امکانات به چه صورت است.با موبایل هور همراه باشید.

طراحی مچ بند آنر ۵

ساده‌ترین توقع از برند آنر این است که محصول جدید آنر ۵ پیشرفته‌تر از آنر ۴ و آنر ۳ باشد. این محصول این توقع را برآورده می‌کند، اما از لحاظ طراحی فکر می‌کنم حرف اضافه‌تری نسبت به آنر ۴ ندارد؛ بنابراین اگر از طراحی آنر بند ۴ راضی بودید از طراحی آنر بند ۵ هم راضی خواهید بود.آنر بند ۵ با وزنی معادل ۲۳ گرم و طراحی کاملاً ارگونومیک در زمان‌هایی که روی مچ دست بسته می‌شود هیچ مشکلی برای کاربر به همراه ندارد و ساعت‌ها می‌تواند روی دست بسته باشد و حتی کاربر با آن بخوابد.تعداد زیاد سوراخ‌هایی که روی بند این مچ بند وجود دارد موجب شده که اندازه‌ی مچ دست کاربر هر چقدر که باشد بتواند به سادگی این مچ بند را کاملاً متناسب با مچ دست خود ببندد و نه مجبور به تحمل گشادی شود و نه مجبور به تحمل تنگی.

جنس بند از سیلیکون است، ماده‌ای نسبتاً استاندارد برای پوست دست و بنابراین اکثر قریب‌به‌اتفاق کسانی که از این مچ بند هوشمند استفاده می‌‌کنند هیچ تحریک پوستی‌ای را تجربه نخواهند کرد.هم ضخامت مچ بند کم است و هم عرض آن و در واقع این دو مورد از علل اصلی وزن کم این مچ بند هستند. خلاصه آن که مچ بند آنر ۵ هم زیباست، هم با پوست سازگار است و هم آن که به سبب ظرافت و سبکی مشکلی برای بستن آن روی دست برای ساعات متمادی وجود ندارد.ضمناً رنگ‌های صورتی، آبی و مشکی برای بند این محصول وجود دارند، ولی بدنه‌ی اصلی مچ‌بند صرفاً در رنگ مشکی موجود است.

صفحه‌نمایش

بررسی مچ بند آنر ۵

نخستین تغییر چشمگیری که آنر ۵ نسبت به آنر ۴ داشته استفاده از صفحه‌نمایش AMOLED به جای OLED است. خوشبختانه صفحه‌نمایش AMOLED آنر ۵ کیفیت و طراوت بهتری نسبت به صفحه‌نمایش OLED آنر ۴ دارد و بنابراین نخستین تغییر چشمگیر نسبت به محصول قبلی، یک بهبود محسوب می‌شود.صفحه‌نمایش AMOLED آنر ۵ دارای رزولوشن ۲۴۰*۱۲۰ و تراکم پیکسلی ۲۲۰ پیکسل بر اینچ است. اندازه‌ی صفحه‌نمایش هم کاملاً برابر با اندازه‌ی صفحه‌نمایش آنر ۴ است، یعنی ۰.۹۵ اینچ.کسانی که صفحه‌نمایش درشت برای گجت‌های پوشیدنی دوست دارند قطعاً هم از کار با آنر ۴ و هم از کار با آنر ۵ لذت می‌برند. در کل به نسبت قیمت پایین آنر ۵ وضعیت صفحه‌نمایش خوب است و ایرادی از آن نمی‌توان گرفت. ضمناً برای زیباسازی صفحه‌نمایش می‌توان تم‌های مختلفی در این گجت قابل انتخاب هستند.

امکانات سلامتی و ورزشی آنر بند ۵

خوب، بحث اصلی ما در مورد آنر بند ۵ تازه آغاز می‌شود چراکه سوای طراحی و صفحه‌نمایش آن‌چه که برای اکثر کاربران مچ‌بندهای هوشمند مهم است امکانات سلامتی و ورزشی مچ‌بند است.عمده‌ی عملکردهای مثبت مچ بند آنر ۵ در مورد بررسی و نظارت بر سلامت بدن شامل نظارت بر اکسیژن خون، نظارت هوشمند بر ضربان قلب TruSeen3.5 و نظارت علمی بر وضعیت خواب TruSleep2.0 است.بررسی وضعیت اکسیژن خون آپشن خوبی برای چک‌کردن وضعیت کلی بدن است. زمانی که اکسیژن خون شما کم باشد احساس خستگی و خواب‌آلودگی خواهید کرد و اگر این وضعیت ادامه‌دار باشد ممکن است تبعاتی منفی برای عملکرد اعضای اصلی بدن از جمله مغز، قلب و کلیه به همراه داشته باشد.

خوشبختانه به‌واسطه‌ی این مچ بند می‌توان سطح اشباع اکسیژن خون را اندازه‌گیری کرد. میزان معمول اشباع اکسیژن خون بین ۹۵ تا ۹۷ درصد است و اگر این میزان پایین‌تر از ۹۰ باشد باید کاری که انجام می‌دهید را ترک کنید و به استراحت بپردازید.آپشن اندازه‌گیری ضربان قلب مچ بند آنر ۵ هم بسیار دقیق عمل می‌کند و خود کمپانی آنر ادعا دارد که با دستگاه‌های پیشرفته‌ی بررسی ضربان قلب قابل رقابت است. اما آن‌چه که در این گجت لیاقت تأکید دارد آپشن بررسی وضعیت خواب است. گفته می‌شود مسئولان آنر برای طراحی این آپشن با متخصصین یک بیمارستان درجه‌یک در کشور چین همکاری کرده‌اند.

در واقع در صنعت بی‌سابقه است که از یک سنسور PPG برای بررسی وضعیت و حالات خواب در یک مچ بند هوشمند استفاده شود. این سنسور توانایی آن را دارد که به صورت اتوماتیک مراحل مختلف خواب از جمله خواب سبک، خواب سنگین، REM و مرحله‌ی بیدار شدن را تشخیص داده و ثبت کند – آن هم بر حسب مدت‌زمان. به این ترتیب این آپشن کیفیت خواب شما را بررسی کرده و برای بهبود کیفیت خواب‌تان به شما پیشنهادهایی ارائه می‌دهد.نکته‌ی دیگری که به‌ گمان‌ام در ارتباط با آپشن‌های سلامتی این مچ بند باید به آن اشاره کنم این است که آنر ۵ برای بررسی وضعیت ضربان قلب کاربر از تکنولوژی نور IR استفاده می‌کند تا با عدم استفاده از نور سبز موجب آسیب به بدن نشود.این گجت پوشیدنی برای ورزشکاران هم آپشن‌های به‌دردبخوری دارد.

آنر ۵ از سنسور شش محوره برخوردار است، سنسوری که شامل یک شتاب‌سنج سه محوره و یک ژیروسکوپ سه محوره است. این گجت به‌واسطه‌ی این سنسور شش محوره از چند حالت ورزشی برخوردار است از جمله: دویدن در فضای باز، دویدن در فضای بسته، پیاده‌روی در فضای باز، پیاده‌روی در فضای بسته، دوچرخه‌سواری در فضای باز، دوچرخه‌سواری در فضای بسته، تمرین آزاد و Rowing Machine. حین و بعد از انجام ورزش می‌توانید کلی اطلاعات از جمله ضربان قلب، سرعت، تعداد گام‌ها، تعداد عقب و جلوها در استفاده از Rowing Machine، مدت‌زمان، مسافت و … را دریافت و بررسی کنید؛ بنابراین طیف گسترده‌ای از ورزشکاران می‌توانند برای بررسی وضعیت بدن خود حین ورزش از این مچ‌بند هوشمند استفاده کنند.نکته‌ای دیگر که باید به آن اشاره کنم این است که این دستگاه توانایی تشخیص میزان آب بدن را هم دارد و این هم البته یک مزیت برای این دستگاه به شمار می‌رود، مزیتی که ورزشکاران به بهترین شکل می‌توانند از آن استفاده کنند.

وضعیت نرم‌افزاری مچ بند آنر ۵

خوشبختانه این دستبند هوشمند فقط مختص گوشی‌های آنر یا هواوی نیست بلکه به همه‌ی گوشی‌های هوشمند متصل می‌شود و همچنین با اندرویدهای ۴.۴ و بالاتر و ios 9.0 و بالاتر سازگار است.کارشناسان آنر ادعا دارند که این گجت نه‌تنها با یک تاچ ساده روی صفحه‌نمایش بلکه حتی با بالا بردن دست هم فعال می‌شود. ما این ادعا را بررسی کردیم و از ۱۰ بار بالا بردن دست ۹ بار با موفقیت همراه بود و بنابراین می‌توان گفت که ادعای کارشناسان آنر درست و بر طبق واقع است.با وجودی که رابط کاربری مچ بند آنر ۵ نسبت به نسل پیشین بهتر شده .

هنوز هم کاملاً سریع و بدون دردسر نیست و تعویض منوها و باز کردن نوتیفیکیشن گاه ممکن است با کندی‌هایی همراه باشد، هرچند که با توجه به قیمت این دستبند می‌توان از این ایراد چشم‌پوشی کرد.ضمناً نوتیفیکیشن‌های گوشی متصل ‎شده به این گجت در آن به نمایش درمی‌آیند، غالباً هم همزمان و سریع. یعنی اگر در گوشی یک مسیج واتس‌اپ داشته باشید تقریباً همزمان با دریافت مسیج یک نوتیفیکیشن در مچ بند دریافت می‌کنید، اما امکان تماشای مسیج واتس‌اپ در مچ بند فراهم نیست. نام فرستنده‌ی مسیج یا ایمیل قابل مشاهده است ولی پیام نه؛ همچنین امکان پاسخ پیام هم طبیعتاً فراهم نیست.

وضعیت باتری

بررسی مچ بند آنر ۵

وضعیت باتری مچ بند آنر ۵ خیلی خوب است و واقعاً با سختگیری هم نمی‌‍توان ایرادی از آن گرفت. حول و حوش ساعت ۳ بود که این گجت در دست من ۸۷ درصد شارژ داشت و پس از آن که چند ساعت با آن کار کردم، حدود ساعت ۱۱ شب از ۷۹ درصد شارژ باتری برخوردار بود! بنابراین اگر قرار باشد آپشن‌های این گجت کاملاً فعال باشند و با این مچ بند کار کنید احتمالاً ۴ الی ۵ روز شارژ باتری را نگه دارد. خود آنر هم ادعا کرده که اگر آپشن نظارت بر اکسیژن خون و همچنین نظارت بر قلب را خاموش کنید و فقط از آپشن خواب استفاده کنید احتمالاً تا ۹ روز شارژ داشته باشد و اگر هر سه‌ی این آپشن‌ها خاموش باشند باتری ۱۴ روز دوام دارد.شارژ شدن این گجت هم تقریباً سریع است چراکه در حدود نیم ساعت ۴۰ درصد شارژ می‌شود که البته این وضعیت قابل‌قبول است.

سخن آخر

مقایسه‌ای که بین این محصول آنر و سایر مچ‌بندهای هوشمند انجام دهید درخواهید یافت که مچ بند آنر ۵ با توجه به قیمت پایینی که دارد یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید مچ بند هوشمند است. امکانات خوب سلامتی و ورزشی، صفحه‌نمایش AMOLED، باتری عالی، طراحی مناسب و سازگار و وضعیت نسبتاً خوب نرم‌افزاری همه در کنار قیمت عالی موجب می‌شوند که با قاطعیت این محصول را به کسانی که قصد خرید یک مچ بند مقرون‌به‌صرفه را دارند پیشنهاد کنم.خوشبختانه این امکان را دارید که این محصول را از فروشگاه اینترنتی دیجی دو به صورت آنلاین خریداری کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید