موبایل

سامسونگ شایعات در مورد توقف توسعه پردازشگرهای Exynos را اشتباه خواند

سامسونگ شایعات در مورد توقف توسعه پردازشگرهای Exynos را اشتباه خواند

کمپانی سامسونگ پیشتر در صحبت‌هایی ضد و نقیض از تصمیم خود برای توقف تولید پردازنده‌های سری Exynos در آینده خبر داده بود. به دنبال آن شایعاتی در سطح اینترنت درزمینهٔ عدم استفاده از تراشه‌های مذکور در طراحی اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سال 2023 و 2024 میلادی و همچنین توقف کامل تولید هرگونه چیپستی از این خانواده منتشر شدند، اما گزارش‌های به دست آمده از کره جنوبی حقیقتی 180 درجه‌ای و کاملاً متفاوت را نشان می‌دهند.

کمپانی سامسونگ در بیانیه‌ای تمامی شایعات را اشتباه خوانده و اعلام داشته است که نه تنها به دنبال توقف تولید چیپست‌های سری Exynos نبوده، بلکه قصد گسترش کسب و کار خود برای رقابت فراتر در این حوزه را دارد. این اطلاعات که توسط کمپانی سامسونگ در طی کنفرانس اعلام عملکرد عمومی شرکت در سال 2022 میلادی منتشر شده‌اند امیدواری سامسونگ برای همکاری با دیگر شرکت‌های فعال در این زمینه به‌منظور پاسخگویی زود هنگام به نیاز مشتریان را نیز نمایانگر هستند.

در گزارش‌های دیگری نام یک تیم جدید و تازه‌نفس با عنوان +Dream Team 1000 به چشم می‌خورد. این گروه در حقیقت مسئولیت طراحی و توسعه پردازشگری اختصاصی برای استفاده فقط در اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سری گلکسی اس را برعهده گرفته است، اما کار بر روی نسخه کنونی چیپست و کمبود منابع کمپانی سامسونگ را وادار به تأخیر در عرضه سری جدید از پردازشگرهای Exynos کرده‌اند. در این راستا تمامی پرچم‌داران سال 2023 میلادی کمپانی سامسونگ به چیپست‌های اسنپ‌دراگون مجهز خواهند شد. در انتها باید خاطر نشان کرد که تاریخ هدف برای رونمایی از پردازشگر اختصاصی جدید سال 2025 میلادی در نظر گرفته شده است.

منبع: Gizmochina

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید